– Amikor először megnézte nagyvásznon a Víkendet, úgy érezte, évekkel ezelőtt ide szeretett volna eljutni?
– Szerintem egy rendező nem tud egy filmet befejezni, sokkal inkább abbahagyja. Nagyon sokat változott a Víkend ahhoz képest, ahonnan elindultunk, amit eredetileg kitaláltunk, de a végére, úgy érzem, visszataláltunk azokhoz az alapgondolatokhoz és -állításokhoz. Olyan értelemben nyugodt vagyok, hogy a lehetőségeinkhez és a képességeinkhez képest mindent beleadtunk, amit tudtunk.
– Sok szó esett már róla, hogy a bűnügyi filmnek Magyarországon nem alakultak ki a hagyományai. Így amikor most a Víkenddel erre a vidékre tévedt, mit tartott leginkább kihívásnak a film elkészítésekor?
– Leginkább azt, hogy lehetséges-e másfél órán keresztül folyamatos feszültséget és izgalmat fenntartani a nézőben. Minden ennek volt alárendelve. Hogy a nézőt minél előbb beszippantsuk, hogy kezdjen el agyalni a történeten. Utálhatja, szeretheti a szereplőket, de közben mégis felejtse el, hogy filmet néz. És azt akartuk, hogy megjelenjen a filmben a thriller lényegi pontja, a borzongás.
– A Víkend története egy vadászat körül bonyolódik. Miközben a fővárosból Erdélybe érkező társaság egy konfliktussal szembesül, az egyes embereknek is megvannak a háttérkonfliktusai, történetei, s így párhuzamosan több szálon kell követni az eseményeket. A thrillernek visszatérő fogása, hogy a néző az információkat nehezen teszi össze, ám ezzel együtt nem féltek attól, hogy túlzottan bonyolult lesz mindez?
– Nem volt könnyű a feladat, és már forgatókönyvszinten sokat dolgoztunk azon, hogy mennyit lehet elmondani a nézőnek. Írásban nagyon túlbeszéltnek éreztem a Víkendet, és még a forgatáson is húztunk a dialógusokból, hogy azt már egyszer úgyis elmondták, nincs rá ismét szükség. Aztán amikor összeállt a film, kiderült, hogy kevés, amennyit elmondunk. Nagy tanulság volt, hogy bármennyire is eltanácsolnak a filmiskolákban attól, hogy nagyon szájbarágósak legyünk, ennek a műfajnak erre van szüksége: legyenek olyan pontok, amelyek egyértelműek. Olyan igazságok, amelyeket a néző el tud fogadni. Hogy mit mondunk, mit mutatunk éppen, valamint hogy mit bízunk a nézőre, végül ennek az arányait volt nehéz összerakni.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!