Baán László: Abszurd, hogy a Nyugatinál olcsóbb lenne a Múzeumi Negyed

A Népszabadság vetette fel, hogy a Nyugati melletti terület olcsóbb megoldás lenne Városligetnél.

rKissNelli
2015. 10. 09. 13:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint arról az MNO is beszámolt, a Népszabadság vetette fel a napokban, hogy Demján Sándor üzletember a Városliget helyett a Nyugati pályaudvar melletti, egykor kormányzati negyednek szánt területre „vinné” a Liget Budapest projektet. A Demján-csoport közleményt adott ki, amelyben azt írták: az ötlet nem tőlük származik, de üdvözlik, hogy a Múzeumi Negyed lehetséges helyszíneként felmerült a Nyugati pályaudvar, a Podmaniczky utca és a Dózsa György út által határolt terület. Ugyanakkor kijelentik, hogy állami illetve önkormányzati tulajdonú területek hasznosításába nem tudnak és nem is akarnak beleszólni.

„Teljesen logikus a cégcsoport közleménye, két okból is. Egyfelől sem Demján Sándor, sem más nagyvállalkozó nem vihetne az egykor kormányzati negyednek szánt vasúti területre semmit, ugyanis az állami tulajdon, ennek sorsáról kizárólag a kormányzat dönthet. Másfelől természetes a cégcsoport öröme, hisz a világon bármely ingatlanfejlesztő repesne a boldogságtól, ha az általa tulajdonolt rozsdaövezeti terület közvetlen szomszédságában az állam egy sokmilliárdos ingatlanfejlesztésbe fogna” – írja Baán László, a Szépművészeti Múzeum főigazgatója és a Liget-projekt miniszteri biztosa.

Baán László közleményében súlyos és bugyuta kijelentésnek nevezte a Népszabadságnak azt az állítását, hogy az általuk emlegetett beruházás „kiváltaná akár egészben” a Liget-projektet, ráadásul még fele annyiba se kerülne. A lap a birtokába jutott számításokra hivatkozott, amelyek szerint a Liget-projekt mellett futó, azt esetleg részben vagy akár egészben kiváltó beruházás valamivel több mint 55 milliárd forintból kijönne.

„Nos, mit váltana ki micsoda, és mi kerülne minek a felébe? A Nyugati pályaudvar vágányai  melletti és/vagy fölötti helyen hogyan „váltódna ki”  az Állatkert fejlesztése, a Közlekedési Múzeum történeti épületének újjáépítése, a Vajdahunyadvár és a Szépművészeti Múzeum felújítása, s legfőképpen magának a városligeti parknak a teljes megújítása? Ezeket se fele pénzből, se kétszer annyiból nem lehet megcsinálni a Nyugati mellett. Amit meg meg lehet, azt csak a Ligetnél drágábban lehet, ugyanis ezen a  MÁV-területen rendkívül jelentős talajcsere szükséges a súlyos szennyezettség miatt” – hívta fel a figyelmet a miniszteri biztos.

„Arról nem is beszélve, hogy a cikk mellett közölt, hevenyészett  térképvázlat láthatóan vagy a vasúti forgalom teljes megszüntetésével számolt – ami egy vadonatúj pályaudvar felépítését és költségeit jelenti majd valamikor 10-15 év múlva –, vagy pedig a vasúti pályák részbeni felszámolásával és maradék részének betonszerkezettel történő lefedésével. Ez utóbbi azon túl, hogy szintén nem olcsóbb megoldás a városligeti fejlesztésnél, legfeljebb a Westend bevásárlóközpont tetején megvalósítotthoz hasonló karakterű, korlátozott zöldfelületeket hozna létre, szemben a Liget-projekt teljes értékű, földfelszínen történő, több tízezer négyzetméternyi zöldfelület-bővítésével” – írta Baán, aki szerint ezek alapján teljesen abszurd a Liget fejlesztését kiváltó, és azt olcsóbban megvalósító Nyugati-projektről beszélni. Amiről szerinte lehet, sőt racionális is beszélni, az ennek a rozsdaövezetnek a zöldsávvá alakítása, összekötve a Nyugati pályaudvart a Ligettel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.