Mint arról az MNO is beszámolt, a Népszabadság vetette fel a napokban, hogy Demján Sándor üzletember a Városliget helyett a Nyugati pályaudvar melletti, egykor kormányzati negyednek szánt területre „vinné” a Liget Budapest projektet. A Demján-csoport közleményt adott ki, amelyben azt írták: az ötlet nem tőlük származik, de üdvözlik, hogy a Múzeumi Negyed lehetséges helyszíneként felmerült a Nyugati pályaudvar, a Podmaniczky utca és a Dózsa György út által határolt terület. Ugyanakkor kijelentik, hogy állami illetve önkormányzati tulajdonú területek hasznosításába nem tudnak és nem is akarnak beleszólni.
„Teljesen logikus a cégcsoport közleménye, két okból is. Egyfelől sem Demján Sándor, sem más nagyvállalkozó nem vihetne az egykor kormányzati negyednek szánt vasúti területre semmit, ugyanis az állami tulajdon, ennek sorsáról kizárólag a kormányzat dönthet. Másfelől természetes a cégcsoport öröme, hisz a világon bármely ingatlanfejlesztő repesne a boldogságtól, ha az általa tulajdonolt rozsdaövezeti terület közvetlen szomszédságában az állam egy sokmilliárdos ingatlanfejlesztésbe fogna” – írja Baán László, a Szépművészeti Múzeum főigazgatója és a Liget-projekt miniszteri biztosa.
Baán László közleményében súlyos és bugyuta kijelentésnek nevezte a Népszabadságnak azt az állítását, hogy az általuk emlegetett beruházás „kiváltaná akár egészben” a Liget-projektet, ráadásul még fele annyiba se kerülne. A lap a birtokába jutott számításokra hivatkozott, amelyek szerint a Liget-projekt mellett futó, azt esetleg részben vagy akár egészben kiváltó beruházás valamivel több mint 55 milliárd forintból kijönne.
„Nos, mit váltana ki micsoda, és mi kerülne minek a felébe? A Nyugati pályaudvar vágányai melletti és/vagy fölötti helyen hogyan „váltódna ki” az Állatkert fejlesztése, a Közlekedési Múzeum történeti épületének újjáépítése, a Vajdahunyadvár és a Szépművészeti Múzeum felújítása, s legfőképpen magának a városligeti parknak a teljes megújítása? Ezeket se fele pénzből, se kétszer annyiból nem lehet megcsinálni a Nyugati mellett. Amit meg meg lehet, azt csak a Ligetnél drágábban lehet, ugyanis ezen a MÁV-területen rendkívül jelentős talajcsere szükséges a súlyos szennyezettség miatt” – hívta fel a figyelmet a miniszteri biztos.
„Arról nem is beszélve, hogy a cikk mellett közölt, hevenyészett térképvázlat láthatóan vagy a vasúti forgalom teljes megszüntetésével számolt – ami egy vadonatúj pályaudvar felépítését és költségeit jelenti majd valamikor 10-15 év múlva –, vagy pedig a vasúti pályák részbeni felszámolásával és maradék részének betonszerkezettel történő lefedésével. Ez utóbbi azon túl, hogy szintén nem olcsóbb megoldás a városligeti fejlesztésnél, legfeljebb a Westend bevásárlóközpont tetején megvalósítotthoz hasonló karakterű, korlátozott zöldfelületeket hozna létre, szemben a Liget-projekt teljes értékű, földfelszínen történő, több tízezer négyzetméternyi zöldfelület-bővítésével” – írta Baán, aki szerint ezek alapján teljesen abszurd a Liget fejlesztését kiváltó, és azt olcsóbban megvalósító Nyugati-projektről beszélni. Amiről szerinte lehet, sőt racionális is beszélni, az ennek a rozsdaövezetnek a zöldsávvá alakítása, összekötve a Nyugati pályaudvart a Ligettel.