„Kifejezetten olyan kiemelkedő művészeket kértünk fel, akik jól beszélnek, és szívesen is mesélnek a munkáikról” – mondta a Magyar Nemzetnek Sulyok Miklós, az MMA tavaly létrejött művészetelméleti tagozatának építészeti teoretikusa. A Keddi kaleidoszkópot a tagozat hívta életre, a program kéthetente este hat órától jelentkezik a Pesti Vigadóban. Célja, hogy a hallgatóság közelebbről is megismerkedhessen az alkotóval, illetve törekvéseivel, szemléletével és módszereivel, nem mellesleg műhelytitkokba is bepillantást nyerhet. A Vigadó kamaraszínpadán kép- és filmvetítés, esetenként élő produkciók színesítik a neves írókkal, festőkkel, zenészekkel, rendezőkkel folytatott beszélgetést, amelyek szerkesztett formában az MMA honlapjára és a YouTube-ra is felkerülnek.
A megszületett vagy születőben lévő művészeti alkotások kapcsán zajló előadássorozat első vendége Kányádi Sándor volt. A költő kivétel a sorban, hiszen életművét már a 2002-ben kiadott Felemás őszi versek című kötetével lezárta. Ebben olvasható a Sörény és koponya című, hosszú évtizedekig írt versének teljes változata, amelyre Pécsi Györgyi irodalomkritikus felfűzte a beszélgetést.
Az október 20-ai előadáson Fekete Gyulával, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem zeneszerzési tanszékének vezetőjével beszélgetett a Bartók Béla emlékére komponált művéről Hollós Máté, a Magyar Zeneszerzők Egyesületének elnöke. A zeneszerzőt Az én szerelmem című darabjáról kérdezték, ám ő egészen tág kontextusba helyezve a beszélgetést voltaképpen egy érdekességekkel átszőtt zenetörténeti előadást tartott a közönségnek.
A következő vendég Fekete Ibolya lesz, akivel új filmjének bemutatója másnapján, november 3-án Tóth Klára filmesztéta beszélget majd. Az anyám és más futóbolondok a családból rendezője Sulyok Miklós szerint a magyar filmművészet fontos alakja, akinek a magyarságot bemutató groteszk látásmódja eredeti és szórakoztató. Nagy Tamás építészt november 17-én maga az építészkritikus kérdezi legújabb, idén ősszel felszentelt munkájáról. Sulyok Miklós elárulta: a felújított mátraverebély-szentkúti római katolikus nemzeti kegyhely és zarándokközpont tervezőjét, Makovecz Imre világhírű tanítványát és kollégáját a kortárs magyar építészet egyik legjelesebb képviselőjének tartja. Őt követi december 1-jén Vidnyánszky Attila, a Nemzeti Színház igazgatója, akit Szindbád című rendezéséről kérdez a produkció dramaturgja, Verebes Ernő. Az őszi programsorozat záróeseményén Bukta Imrével beszélget Sturcz János művészettörténész. A képzőművész nem vállalta, hogy egyetlen művéről beszélgessenek, így a diskurzus munkásságának legutóbbi fejleményeit érinti majd.