Félbalett, félpénz

A „megfelezett” budapesti balettelőadás utáni kártérítés is tartogatott a nézőknek meglepetéseket.

Tölgyesi Gábor
2016. 03. 08. 18:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Február 27-én és 28-án, ahogy arról lapunk is beszámolt, „megfelezték” A hattyúk tavát a Budapest Kongresszusi Központban: a Royal Russian Ballet táncosait ugyanis az első tizenhét sorban ülők csak deréktól felfelé láthatták. Sokan visszakövetelték jegyük árát – a legolcsóbb 10 ezer, a legdrágább 14 ezer forint volt –, sőt mintegy négyszázan Facebook-csoportot alakítottak a közös fellépésért.

A csoporttal a Ticketportal közölte: bizonyos feltételekkel a jegyek árának felét visszafizeti az előadás szervezője, a cseh Mania Promotion, amely egyébként elérhetőség nélkül, Royal Art néven népszerűsítette az előadást. „Akik a nézőtér bizonyos földszinti, nem emelkedő szektoraiba vásároltak jegyet – vagyis konkrétan a földszint közép 4–17+E sorokba, földszint jobb 1–16+E sorokba, földszint bal 1–16+E sorokba –, azoknak visszatéríti a jegy vételárának 50 százalékát. A visszatérítésre legkésőbb március 11-éig postai úton feladott jegyek vásárlói jogosultak, amelyeket a Ticketportal központi jegyirodájának címére kell elküldeni” – áll a jegyértékesítő levelében.

A kártalanítás a Ticketportal egy másik levelének tanúsága szerint már azonnal felvetődött, igaz akkor még nem a jegyár feléről, hanem az egészéről esett szó. „Minden vendégnek, aki a szünetben jelezte panaszát, próbáltunk maximálisan segíteni akár más helyek felajánlásával vagy a belépőjegy árának visszafizetésével. Több vendégünk is élt valamelyik kompenzációs lehetőséggel. Azok a vendégeink, akik a belépőjegy árának visszafizetését választották, majd erről a helyszínen a szervezőtől írásos bizonylatot kaptak, a visszaváltást megtehetik az igazolás és az eredeti belépőjegyek átadásának ellenében személyesen a rendezvény jegyterjesztőjének központi jegyirodájában” – tették közzé a Facebook-csoport oldalán.

A jegyár fele visszafizetésének lehetőségével nem elégedett mindenki, ezért az Európai Fogyasztói Központnak és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnak is panaszt tettek. Az indok: a nézők tudatos megtévesztése. Annyi bizonyos, a Royal Russian Ballet-t azzal reklámozták a Facebookon és a Ticketportal oldalán is, hogy „társulatának tagjai Oroszország legjobb balettművészei közé tartoznak”, holott az együttes ukrán, akár a tagjainak többsége is; úgynevezett sikereit Kolumbiától Ecuadorig „nagy” balettszínpadokon aratta, táncosairól azonban szaklapokban hiába keresnénk méltató írásokat.

Ami különös: miután a február 27-ei előadáson kitört a botrány, egy nappal később sem javultak a látási viszonyok. A kiemelt helyárat fizetőket természetesen az sem vigasztalta, hogy kivetítők is voltak a teremben, és akár az első sorokból is mozizhattak. A Royal Art Facebook-oldalán és a Tricketpro jegyforgalmazói egyébként továbbra is hirdetik a budapesti sportarénába szervezett A Gyűrűk Ura-filmzenekoncertet, a zenekar és a karmester megnevezése nélkül.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.