Két koncertet kellett (!) tartania a hétvégén Jeff Millsnek a hatalmas érdeklődésre való tekintettel. A jegyeket pillanatok alatt elkapkodták, majd a második kiírásnál is hasonló volt a helyzet – erősítették meg információinkat a szervezők. Ez komoly bizakodásra adhat okot a rajongóknak, hiszen – szerencsére – figyelembe veszik egy adott fesztivál tanulságait – hangsúlyozták.
Jeff Mills az Óbudai Danubia Zenekarral és régi harcostársával, Christophe Mangou karmesterrel varázsolta el a közönséget. Hivatalos videofelvételeket a Btf.hu nem tett közzé a Light from the Outside World (Fény a külső világból) című projekt budapesti bemutatásáról, de „az internet” igen. Alább az előadó leghíresebb száma, a The Bells zenekarral.
Annak, aki nem ismeri, gyors bemutatkozás gyanánt az előadóról annyit, hogy a nyolcvanas években vágott bele a zenélésbe Detroitban. Hamar műfajteremtőként lépett elő az elektronikus zenében, szembement az uraló euforikus hangzással, és bevallottan filozofikus és politikus témákat állított munkájának középpontjába. Zenéjének indusztriális hangzása hűen adja vissza a posztmodern ember magányosságát, így teljesen új hangulatot teremtett a tánctereken. Alább a The Bells eredeti verziója.
„A tánctereken hamar megértették az üzenetem” – mondta egy korábbi interjújában, így a művész újabb meghódítatlan területek felé nézett. A zene és a vizualitás kapcsolatával is kísérletezett, a többi között a Metropolis című, 1927-es némafilmet vette kezelésbe, de újszerű bulikat is tartott Berlinben és Párizsban, amelyek a színház, a film és a tánc elemeit is magukba foglalták (a híres Habony-videók világáról beszélünk).
A producer életének előző évtizedeit az öreg kontinensen töltötte, egy újságíró egészen odáig ment, hogy az első külföldön befutott afroamerikainak titulálta.