– A balett elválaszthatatlan Oroszországtól. Rendszerek jöttek és mentek, azonban az orosz táncosok és koreográfusok immár több mint száz éve bűvölik el a világot. Mivel magyarázza ezt a diadalmenetet?
– Az orosz balett hírnevét a 19. és a 20. században a táncművészet kiváló alakjai generációk során át alapozták meg. Az ő alkotói örökségük nem egy korszakváltást átélt már, s máig megrázza a különböző kultúrák és vallások képviselőit. Mindenekelőtt azért, mert kívül áll az időn, felülemelkedik azon. Természetesen a mi művészetünkben különösen fontos a folyamatosság. Meg kell őriznünk és tovább kell fejlesztenünk a tánc alapjait jelentő szellemi erőt és művészi értékeket. Manapság azonban sajnos egyre gyakrabban szembesülünk káderhiánnyal, mind kevesebb az igazi profi táncos, s egyre inkább hiányoznak a koreográfusok világából is az új vezetők. Ez a tendencia rendkívül aggasztó, s messze nem csupán Oroszországot, hanem Európát és Amerikát egyaránt érinti. A probléma globális, ezért a táncművészeknek össze kell fogniuk ahhoz, hogy feltartóztathassák ezt a veszélyes trendet. Meg kell őriznünk minden jót, amelyet előttünk létrehoztak, s ezekre az értékekre kell építenünk a 21. század balettját.
– Mivel ragadta meg a balett világa? Mit jelent az Ön számára a tánc?
– A sors még meglehetősen korán megérlelte bennem azt az elhivatottságot, amellyel megértettem, hogy az életem összekapcsolódik a koreográfiával. Ez a megvilágosodás belülről, megérzésből fakad, így racionálisan nehéz megmagyarázni. Hálás vagyok a Mindenhatónak, amiért megóvott a rossz választástól s mindig a jó út felé terelgetett. Nincs ugyanis annál szomorúbb, amikor az ember a semmire fordítja az értékes idejét, s nem azzal foglalkozik, amire hivatott. A koreográfiában megtaláltam az önkifejezés végtelen szabadságát, amelynek révén élmények, eszmék, elgondolások sora tör elő belőlem. A tánc számomra a világ és az emberi lélek megismerésének különleges eszköze, s egész művészi pályám ennek az elvnek a következetes fejlesztése.