Somló Tamás honlapját aktualizálták. Az igényes felületen korábban az LGT Nem adom fel! című slágere szólt, amelyet a művész különböző formációkban számtalanszor a közönség elég vitt. A tavalyi debreceni koncertfelvétel képei elé azonban kedd reggel felkerült négy plusz négy számjegy, közéjük pedig egy kötőjel. A Somló születését és halálát jelző évszámok.
A Somló azok közé a zenészek közé tartozott, akit mindig a buli, a sztorik, az asszonyok, a poénkodás, a mindig és mindenhol muzsikálás, illetve hát maga a színpadi jelenlét mozgatott. A mai világ hétköznapjaiban is parádésan elvolt – igen, vásárra vitte a bőrét nemrég a The Voice zsűritagjaként is, ahol általa tehetségesnek gondolt fiataloknak mondott legendaként néhány biztató szót –, ám játékossága nem csak egy boogie volt a zongorán. Néhány hónapja egy Batthyány téri virágárusnál találkoztam vele, és mindenképp magam elé akartam engedni a láthatóan rossz bőrben lévő hírességet, amit ő mosolygósan, poénkodva utasított vissza, és nagyon röviden szóba is elegyedtünk, pedig biztos nagyobb volt az ő gondja, mint egy fellépés előtti lábujjtörés…
A hétfői-keddi naptól egy igen tehetséges magyar emberrel szegényebb a nemzet. Somló Tamás ráadásul polihisztor is volt, olyan, amilyenből túl sok ma nem rohangál az országban. Különben is, ma már arra a muzsikusra is fel szokás nézni, aki két-három hangszeren és a kottapapír mellett „ott van”, de ha basszusgitárral, fúvós hegedűvel, billentyűkkel vagy épp szaxofonnal a kezében még közeli barátságban van az artisták és a jogászok tudományával – 2004-ben végzett az ELTE-n –, az ember azért már csak felkapja a fejét, és tovább is megy annál, mint hogy a YouTube-on egy-két LGT-nótát végighallgasson.
Gyerekkorában a Práter utcai zenetagozatos iskolában kapott a kezébe először hegedűt – ötödikes korától Horváth Charlie osztálytársa volt –, majd szépen terjedt „át” az érdeklődése a többi hangszer felé. Kisvártatva azonban a zenei közeg sem volt neki elég, keze és tüdeje után az egész testére kiterjedő „foglalkozást” keresett magának, Heinemann Sándor cirkuszi karmester hatására profi artista lett, a Luxor csoport művészeként utazta körül a világot először – csoda-e, hogy mégsem ebben a rétegműfajban lett ismert? (Róla és Ferenczi György muzsikusfenoménról sem túlságosan ismert, hogy menő zenebohóc volt régebben.)