– Polgármester úr, volt egy ígérete a kampányban, miszerint „megőrizzük majd az életszínvonalunkat”
– Ez nem lesz nehéz, ugyanis a pajkaszegi életszínvonal a béka feneke alatt van.
– Akkor mondhatjuk, hogy A mi kis falunkban látható Pajkaszeg hasonlít egy kicsit Irgácsra, a Portugál című színdarab településére?
– Igen, lehet, hogy az ország másik felében vannak, de hasonló helyzetben. Maga a sorozat egyébként olyan, hogy bárhol játszódhatna az országban, akár az említett, képzeletbeli Irgácson vagy a létező és nem mellesleg gyönyörű Pilisszentléleken.
Hajdúnánás képviselő-testülete a városban született Csuja Imre színművésznek díszpolgári címet adományozott. Az indoklás szerint a művész szerepeivel, színészi alakításaival, életművével országos elismertséget szerzett Hajdúnánásnak, továbbá a magyar nemzeti kultúra, művészi alkotómunka területén kiemelkedő művészeti értékek hozott létre. (Haon.hu)
– Vajon miért találják meg rendre ezek a vidéki szerepek?
– Nem tudom, nyilván van egy humoros arcom, és lerí rólam, hogy vidékről jöttem. Talán benne is van ez minden mozdulatomban. De ugyanakkor érdekes egyébként, hogy ha hazamegyek a szülővárosomba, Hajdúnánásra, akkor másképp nézek, másképp köszönök az ismerősöknek. Még az is megesik, hogy néha tájszólásba is átváltok. Aztán mindig igyekszem, hogy szerethetővé tegyem az általam megformált karaktereket.
– Mi a szerethető egy olyan polgármesterben, aki magára költi a közpénzt?
– Semmi sem csak fehér vagy fekete. Károly, az általam megformált pajkaszegi polgármester nem tesz mást, mint meg akar élni a jég hátán is, ahogy sokan mások is. Így aztán belecsúszik mindenféle stiklikbe, onnan próbálja kivágni magát. Neki, ahogy sok más falubelinek sem jut eszébe elmenni innen, ők szeretnek itt élni. Ez a hazájuk, itt vannak otthon.
– A közvélekedés szerint a magyar vidéken nem történik semmi. Hogyan lehet erre a „semmire” egy sorozatot felépíteni?
– Azért lehet különleges élethelyzeteket találni egy ilyen kis faluban. Sőt, itt már az is érdekes, ha húszévente egyszer átmegy rajta egy kamion, itt az már bizony téma. Az írók pedig nemcsak a képzeletükre hagyatkoztak, hanem a valóságra is, így aztán a cselekmény egyszerre lesz realista, abszurd és groteszk is.