Három év után az iamyank február 15-i élő teraszos zenélésével véget ért a Balcony TV nevű sorozat budapesti adása. A tizenegy éve Dublinból elindult, ma New York-i székhellyel üzemelő sorozatot a világ 60 városban veszik fel. A koncepció mindenhol azonos, és lényege pedig az, hogy egy zenekar élőben feljátszik néhány számot egy szabadtéri teraszon vagy teraszszerűségen, és vágatlanul kiteszik a YouTube-ra, mindezt egy rövid interjú kíséri.
A magyar verziót a közép-európai régióra fókuszáló, első Budapest Showcase Hub (BUSH) elnevezésű zeneipari fesztivált tavaly is tető alá hozó Eastaste csapat csinálta, s három év alatt 150 ilyen videót készítettek. A bezárást azzal indokolták a szervezők, hogy úgy érzik, mindent kihoztak a formátumból, és a központ se túl rugalmas.
Annak ellenére, hogy egy idő után a „monotonitásba” érthető módon sokan belefáradhatnak, azért a Balcony TV egy jó megjelenési lehetőség volt sok kezdő zenekar számára, s ez most megszűnik. Többek között ezért ültünk le a sorozat két szervezőjével, Somló Dániellel és Horváth Renátóval, hogy meséljenek picit a miértekről.
– A hivatalos indoklásotok szerint kihoztátok a maximumot a formátumból, a központ meg nem volt túl rugalmas, hogy változtassatok a forgatókönyvön. Milyen csavarokat raktatok volna bele, és azokat miért, milyen indokkal utasították el?
Horváth Renátó: Kisebb nézeteltérések voltak például a helyszínekkel kapcsolatban. Egyik kedvencünk volt a Fixi4-ral a Bánki-tó partján, a stégen forgatott videó. A központnak nem, mivel nem erkélyen voltunk. Az egysnittes kényszer miatt vizuálisan sokszor izgalmasabban is fel tudtunk volna dolgozni néhány zenekart. A felkonferálás-zenélés-interjú szentháromságból is szívesen kiléptünk volna időnként, mert ez az egyenformátum sokszor nem hozta elő egy-egy fellépő személyiségét, arculatát, és kicsit egybe mossa szerintem a zenekarokat. Szabadabb mozgástérrel minden zenekarhoz találhattunk volna egy-egy képi geget, eszközt, kelléket, vágást, amitől egyedibb videók születhetnek. De összességében nem szeretnék panaszkodni, mert ez a fajta eszköztelenség arra nagyon jó, hogy csak a produktumra tudjon a néző koncentrálni és az előadó is.