– Járt a film forgatásán?
– Ott voltam egy fél délelőttön, és mélyen lenyűgözött a stáb profizmusa, személyesen is meggyőződhettem róla, hogy Kolovratnik Krisztián volt a lehető legjobb választás Gordon Zsigmond szerepére.
– Négy év után tavaly előzményregénnyel tért vissza Gordon Zsigmondhoz. Tervezte ezt, vagy hirtelen támadt az ötlet?
– Amikor megjelent a „Budapest novemberben”, azt hittem és terveztem, hogy búcsút vettem Gordontól. Az utolsó kötet több szempontból is nehezebbnek bizonyult az előzőeknél, így nagy örömmel mondtam igent a Libri megkeresésére, hogy szerződjek velük, és írjak kortárs krimit. „A bűntől keletre” nagyszerű élmény volt, majd amikor arról beszéltünk, mi legyen a folytatás, elmeséltem szerkesztőmnek mások mellett az ötletemet egy előzményregényről szélhámosokkal, Tabánnal, színésznővel, és folytattam volna a további ötletek előadását, szerkesztőm azonban felemelte a kezét, és ennyit mondott: „Ezt kérjük.” Beszélgettünk, remek ötleteket és tippeket kaptam tőle, mire hirtelen nagyon érdekelni kezdett a sztori és vele együtt Gordon, akiről kiderült, hogy sokkal erősebben képezi életem részét, mint azt sejtettem.
– Miért éppen előzmény lett a Szélhámos Budapest?
– Érdekelt, hogyan lett Gordonból az a komor, meg nem alkuvó alak, aki a Budapest noir lapjain megjelent. Amikor elkezdtem lassan tíz éve Gordonról gondolkodni, természetesen kitaláltam bizonyos pontig az előtörténetét, ám ilyen részletekbe nem mentem bele. Különös alaknak tartom, és úgy döntöttem, ha már ismét írok róla, kezdjük a történetet az elején. A továbbiakban a hiányzó részeket pótolom.
– Érezhetően dinamikusabb, robbanékonyabb karakter a fiatal Gordon. Nehezebb munka volt visszafelé építeni a karaktert?
– Különös módon nem. Nagyon könnyen és gyorsan megtaláltam a hangot, a karakter építéséhez és a sztorihoz pedig elég erős alapok voltak. Mialatt a HBO-val folyt a fejlesztés [először a tévécsatorna tervezett sorozatot készíteni a könyv alapján – a szerk.], rendszeresen kértek tőlem anyagokat Gordonról, ami a karakter folyamatos „gondozását” jelentette. Így csak annyi dolgom volt, hogy a könyv elején elküldtem őt a Tabánba, Zórád Ernő Tabánjába – a konyhánkban egy eredeti festmény lóg a falon, pontosabban egy tanulmány a tabáni sorozatából, eleget nézegethettem –, a többi pedig adta magát.