A fénymásoló fölött heves előjátékba kezd egy pár a kihalt irodában, hogy az aktus alatt, a gép intim helyzetek papírlenyomatát ontsa magából. Valahogy így indul Kőszegi Tamás kísérleti rövidfilmje, a Másoló (The Copyist), ami azonban végső soron egészen másra fókuszál, mint amire a fenti jelenetsorból következtethetnénk: magára a fénymásolóra.
Ugyan a nyolcvanas években már készült olyan videoklip, amelyben használtak xerox-képeket, Kőszegi Tamás úgy fogalmaz, ők készítettek először egybefüggő történetet csupán egy fénymásoló használatával. A cél az volt, hogy a film teljes esztétikája, így a kép- és hangvilága is a megszokott irodai eszközből eredjen. A közel nyolcperces alkotás három rétegből állt össze: a színészekkel forgatott jelenetekből, a fénymásoló üvegére kerülő különböző anyagok, tárgyak útjának lekövetéséből, valamint a fénymásolt papír textúrájából, ami megadja a jelenetsor analóg hatását.
A rendező Földeák Laura vágóval karöltve először a filmnyelvet találta ki, ehhez kerestek történetet. Először valami mély mondanivalóban gondolkodtak, de hamar világossá vált, hogy a fénymásoló adta keretek eléggé lekorlátozzák a lehetőségeket: nehéz például párbeszédeket vagy bonyolultabb cselekvéseket átadni így. Azt azonban hamar felismerték, hogy érzelmek leképezésére tökéletes ez a forma. „A testek összeolvadását próbáltuk vizuális formában megjeleníteni a fénymásolóval” – meséli a rendező.
Az egész forgatás egy hónap alatt zajlott le, ennyi időre béreltek ugyanis egy fénymásolót. Kőszegi szerint ez nem volt egyszerű, kiderült ugyanis, hogy a piacon elérhető készülékek egészen eltérő technikai adottságokkal rendelkeznek. Az, amivel végül dolgoztak, az megfelelő – azaz elég erős – megvilágítás mellett nagyjából egy méter magasságig tudott fényképezni. A másik érdekessége a fénymásoló használatának, hogy a gép nem egyszerre exponál, hanem oldalirányú pásztázással mozog, ezzel adott pillanatokban torz képeket hoz létre, amelyek a Másoló esetében reflektálnak a fent lejátszódó aktus érzelmi vonatkozásaira.