Ha egy muzsikus több mint húsz év után szakít a tradicionális blues hangzásával, talán nem akkora hír. Ám ha a világ egyik legjobb bluesgitárosa teszi ezt, aki ráadásul magyar, már fölkapjuk a fejünket. Nemcsak a zenei klubok vagy a paksi Gastroblues fesztivál lelkes közönsége állítja, hogy Szűcs Gábor – művésznevén Little G Weevil – valóban a világ egyik legjobb bluesgitárosa: 2013-ban a műfaj fővárosában, Memphisben nemzetközi bluespárbajon nyerte meg a szóló-duó kategóriát, valamint a legjobb gitárosnak járó címet, 17 ország 200 indulója előtt. Igaz, akkor már kilenc éve élt az Egyesült Államokban, de a sikert nagyon nem adták könnyen.
Professzionális szinten, koncertező zenészként 1996-ban kezdett el muzsikálni. Akkoriban a blues nagyon ment Magyarországon, még lemez sem kellett hozzá: szinte minden művelődési ház élő blueszenét akart. Ám az ezredfordulóra legtöbbjük megszüntette a zenei produkciókat, más műfajok felé fordultak a klubok is. Megbecsült muzsikusként Little G Weevilnek megélhetési gondjai még így sem akadtak, de elégedetlen volt a játékstílusával, többet szeretett volna.
Így 2004-ben gondolt egyet: szerencsét próbál a blues hazájában, az Egyesült Államokban. Ahol nem várták tárt karokkal. Mosogatott, szobát takarított, mosodában dolgozott: regénybe illő, embert próbáló másfél év telt el, mire újra a zenélésből élt Memphisben. Második szólóalbuma, a 2011 végén megjelentetett The teaser már slágerlistás lett, következő, Moving című lemezét a tekintélyes angol Mojo Magazine sorolta az év legjobbjai közé. Gitárhősként 2014-ben már egy kereskedelmi televízió tehetségkutatójának mentoraként, zsűritagjaként ismerhette meg a szélesebb magyar közönség.
Little G Weevil negyedik − akusztikus – lemeze, a Three chords too many múlt évben jelent meg, amit az Independent Blues Awards legjobb akusztikusblues-albumnak járó díjára jelöltek. – Azzal a lemezzel le szerettem volna zárni egy korszakot – mondta telefonos megkeresésünkre. − A most megjelenő albumot jó két évig tutujgattam. A Something poppin’ tulajdonképpen ugyanaz a zene, amit eddig is játszottam, csak modernizáltuk a hangzást, megtartva a déli blues hatását. Megcsavartam a ritmikát, a basszust, de ez ugyanaz a blues, csak mai füllel hallgatva könnyebben befogadható. Húsz évig tradicionális bluest játszottam, így lettem ismert a világon, ezért attól nem kell tartani, hogy hirtelen popzenész lett belőlem – mesélte.