− Tizennyolc év szünet után, 2012 júniusában a Pécsi Országos Színházi Találkozón állt újra közönség elé az East, holott sosem búcsúzott el. Mit kaptak többet a rajongóktól: köszönetet vagy szemrehányást?
− A koncert közben és után sem volt szó arról, hogy valaki szemrehányást tegyen nekünk. A fellépés után tartottunk egy nosztalgikus dedikálást. Épp megjelent egy korábbi koncertünk CD-je, de az emberek többsége régi bakelitekkel a hóna alatt jelent meg. Ott nagyon sok szép szót kaptunk. Nem tudom, a többiek hogy élték meg azt a tizennyolc évet, én sokszor megkaptam, miért nem játszunk együtt. Nekem mindig az volt a válaszom: ha van lehetőség, rajtunk nem múlik. Nem oszlottunk ugyanis fel, a zenekar egyszerűen kimúlt. Amikor 1994-ben a Budapest Sportcsarnokban léptünk fel, nem az volt a szándékunk, hogy búcsúkoncertet adjunk. Egyszerűen elfogyott a levegő körülöttünk. Azok az idők nem nagyon kedveztek a progresszív zenének, a zenei világ addigra eléggé felhígult.
− Hogyhogy elfogyott a levegő? A rendszerváltás idején az lehetett a rajongók benyomása, hogy jó ez az új világ, a korábbi évekhez képest már szinte a csapból is az East folyik.
− 1989 után eltelt öt év, ami épp elég volt erre. De nem akarom negyedszázad távlatából szidni a multikat. A rendszerváltás idején szinte az összes nagy nyugati zenei kiadó bejött Magyarországra, és mi abban reménykedtünk, nagyobb lesz a tér, egyenesebb út vezet majd az európai zeneiparba. Voltak ígéretek, tervek, sőt, a terveknél is több. Két papírom is van arról, hogy a Marillionnal, illetve a belőlük kivált Fishsel lett volna európai turnénk. De nem lett szélesebb a tér, sőt. Egy-két év alatt kiderült, a nagy nyugati kiadók elsősorban azzal foglalkoznak, hogy eladják a saját termékeiket Magyarországon – tisztelet a kivételnek, hiszen mi is kiadhattunk lemezt –, míg a magyarok közül többnyire a legpopulárisabb műfajokat erősítik. Egy-két évnél egyszerűen nem volt tovább, pedig az akkoriban megjelent lemezeink most is megállják a helyüket. A szerelem sivataga 1987-ben jelent meg majdnem magánkiadásban, a Ring lemezkiadónál, ami után nem kaptunk se jogdíjat, se honoráriumot. Viszont ez volt az a lemez, aminek az angol nyelvű változata Falco zeneszerzője és producere, Robert Ponger kezébe került, s így juthattunk el Ausztriába. 1994-ben pedig megcsináltuk a Radio Babelt, amit sosem játszhattunk élőben. Amikor tizennyolc évvel később visszajöttünk, kiderült, a YouTube-on jó néhány szám erről a lemezről több százezres nézettséget ért el, ami a progresszív zenekaroknál kiemelkedőnek számít.