Telt házas koncertet adott szombat este a Papp László Budapest Sportarénában a Queen együttes még aktív két tagja, Brian May és Roger Taylor – Adam Lambert énekessel kiegészülve. A 20 kamionnal érkező szuperprodukciót hazánkban mindig hatalmas érdeklődés kíséri, és nem volt ez másképp most sem.
Egyrészt az 1986-os legendás Kind of Magic turné volt az első olyan megaprodukció, ami elért egy volt keleti blokkos országot is, másrészt a Queen – bár nagylemezt már jó ideje nem adtak ki – a mai napig a minőségi rockzene védjegye, egy olyan országban is, ahol egyébként az angolszász popzenének nem sikerült különösebben gyökeret vernie.
A Queent nem kell bemutatni senkinek, ez szent meggyőződésem. Dalaikat korosztálytól függetlenül a világ talán minden pontján ismerik, dúdolják. Eredeti felállását 1970-től John Deacon basszusgitáros, Roger Taylor dobos, Brian May gitáros és Freddie Mercury énekes adta. Zenéjük nagyon sokrétű, műfajilag szinte behatárolhatatlan, a csupasz rockon kívül ugyanúgy jellemezte a korai glam, a space rock, a funk, az opera és még jó néhány egyéb hatás is. Folyamatos sikereik záloga, hogy egyfajta kaméleonként át tudták menteni magukat jó néhány évtizeden keresztül a zenei mainstream folyamatosan változó világában úgy, hogy dalaik közben egyre értek és finomodtak. Köszönhetően annak a ténynek is, hogy Freddie Mercury még életében minden idők egyik legnagyobb jelentőségű popikonjává vált rendkívüli tehetségének is köszönhetően. Szinte folyamatosan ontotta magából a dalszövegeket. Természetesen a dalszerzőzseni Brian May alázatos és egészen döbbenetes gitártechnikáját sem hagynám ki a felsorolásból, de beszélhetnék John Deacon és Roger Taylor atomóra pontosságú alapjairól is. Alázat, tehetség, profizmus, korlátlan mennyiségű stúdióidő – és kész is a rockopera, amit nevezzünk mondjuk Queennek.
Freddie Mercury 1991-ben bekövetkezett tragikus halála után sok kérdés lengte körül a zenekart. Egyrészt a hatalmasra duzzadt rajongótábor, másrészt szakmai szempontok miatt is. Megjelentettek 15 sorlemezt, eladtak pár száz millió darabot, karrierjük csúcsán be is fejezhették volna a pályafutásukat, de szerencsére nem ezt az utat választották. A kezdeti találgatások, pletykák és jó néhány év hallgatás után 2004-ben újra elkezdődött valami. A zenekarban sokan látták volna szívesen – főleg a Mercury-emlékkoncert után – frontemberként George Michaelt vagy éppen a fenegyerek Robbie Williamst is. A csapat mégsem egy ilyen sztárt választott a felélesztett Queen élére, hanem egy érdes-rekedtes hangú arcot, a Free együttes egykori tenorját, Paul Rodgerst, akinek hangját egyébként Freddie is kedvelte. Rodgersszel világ körüli turnéra is indultak, amin sajnos a zenéléstől visszavonult John Deacon már nem vett részt. Egy hamar a feledés homályába merült lemezre még futotta a megújult csapat erejéből, de a projekt hamar kifulladt.