Roppant kíváncsian, sőt egész komoly várakozással kacsingattam Caro Emerald, a hollandok legújabb üdvöskéjének hétfői budapesti koncertje felé. A művésznő már több ízben is tiszteletét tette hazánkban, de önálló koncerttel eddig nem büszkélkedhetett, csak nagyobb fesztiválokon lépett fel többedmagával együtt. Bevallom, mindig érdeklődéssel várom a Nyugat-Európából érkező zenészeket, hiszen nyitottságuk, szakmai alázatuk, profizmusuk példamutató lehet a hazai zenészeknek, zeneszeretőknek is.
Az pedig még egy lapáttal rá is tett a dologra, hogy Emerald holland állampolgár, eklektikusságukról és lazaságukról ismert honfitársai pedig már sokszor bizonyították tehetségüket, elég, ha csak a nemzetközi popélet olyan sztárjait említjük, mint Anouk, Eddie Van Halen, C. C. Catch, Candy Dulfer Junkie Xl vagy éppen André Rieu. Ezen az ad hoc alapon összedobott listán is látszik, hogy mennyire izgalmas lehet a holland zeneoktatás, hiszen majdnem minden hangszerre sikerült kinevelniük egy-egy világsztárt.
Ezen felvetések tükrében kíváncsi voltam, hogy mivel fog előrukkolni Emerald a Budapest Arénában, hiszen a kétlemezes előadó jó régóta váratja rajongóit új nagylemezével: ugyan néhány éve beharangozta már egy EP, de valamiért nagyon nem akar megszületni. A fiatal díva dalaira egyébként az elektro-szving, a dzsessz és a pop jellemző a leginkább, a felsorolt stílusokból keveri össze az egyedinek mondott hangzását.
A koncertre visszatérve: szerencsére a hétfő esti farkasordító hidegben kegyesek volta az aréna biztonsági őrei a publikumhoz, így elég gyorsan, táskáink DNS-pontosságú átvilágítása nélkül bejuthattunk az épületbe, aminek a kettéválasztott belseje egyből jelezte, hogy nem A kategóriás sztár érkezett a pesti éjszakába Az énekes valamivel 8 óra után lépett színpadra, és nem is sokat teketóriázva bele is csapott a Riviera Life című eposzába. A puritán színpadkép előtt – amit néhány pálma vetített sziluettje jelentett – a főhőssel együtt kilencen helyezkedtek el, ami egy kisebb költségvetésű produkció esetén – pestiesen szólva – nem semmi. Folyamatosan pásztázva figyeltem a perkást (dobos nem volt) a dj-t, a billentyűst és a gitárszekciót is. Volt is mire figyelni, mert valójában megfejteni nem tudtam, miért is kell egy ilyen jellegű zenét játszó csapatba nyolc muzsikus, azon kívül, hogy nagyon látványos. Caro Emerald az első dal elhangzása után felkonferálta magát és csapatát, majd arra buzdította a nagyérdeműt, hogy érezze magát nagyon jól a téli fagyok ellenére is, merthogy ő egy igazán különleges helyre szeretné elrepíteni a Stefánia úti közönségét, ami nem más mint Caro Neverlandje, az Emerald Island. A szigetmániája valószínűleg már a születése előtt is dekódolva lehetett az énekesnőbe, hiszen édesanyja a csodálatos Arubán látta meg a napvilágot, ami nagyban hozzájárulhatott ahhoz, hogy Emerald jó néhány dalában kacérkodik is a karibi hangzással.