Kegyesek mostanában az égiek az elektronikus zenét kedvelőkkel, hiszen a koncertszervezők szinte folyamatosan szállítják az éra szupersztárjait a hazai koncerthelyszínekre, elég csak megemlíteni a Depeche Mode-ot, ők valamivel több mint egy év leforgása alatt már harmadjára is tiszteletüket teszik majd az országban a nyár derekán, aztán ott van az a Tony Hadley, aki a legendás Spandau Ballet énekeseként a legnagyobb arénákat töltötte meg zenekarával a nyolcvanasokban, ő a Dürer Kertben lép majd fel a hétvégén. A kisebb klubokat ellepő sztár dj-kről pedig most inkább nem is szólnék, hiszen olyan zenekar érkezett szerda este a Papp László Budapest Sportarénába, amely fenekestül forgatta fel a hetvenes évek lagymatagnak éppen nem mondott zenei életét, s lett már ugyanabban az évtizedben stílusteremtő világsztár: a német precizitás és a zord technokrácia megtestesítőjéről, a Kraftwerkről van szó. Munkásságuk és a könnyűzenei életre gyakorolt hatásuk szinte felbecsülhetetlen érték. Szerintem nincs olyan ember a Földön, akinek kapásból nem a Kraftwerk ugrana be az elektronikus zene említésekor. A csapat szerencsére nem először jár Magyarországon, volt már többször a Kisstadionban, a Budapest Arénában és a Balaton Soundon is.
Idei turnéjuk különlegessége, hogy zenéjük mellett izgalmas 3D-s vetítéssel is elkápráztatják a nagyérdeműt, ami, valljuk be, koncerteken nem túl gyakran fordul elő. A zenekar eredeti felállásából mára már sajnos csak Ralf Hütter maradt meg állandó tagként, de mivel a csapat már sorlemezeket nem készít, csak azt a szellemiséget viszi tovább, amelyet az alapítók egykor Kraftwerk néven megálmodtak, így talán a színpadra álló személyek kérdése nem is létfontosságú, még a legelvakultabb rajongók között sem.
A hatvanas évek végéig visszanyúló Kraftwerk-sztori nem mindennapi történet. A háború romjain újraépülő Németországban jó néhány fiatal ragadott hangszert – ha volt rá lehetősége –, és alapított zenekart. A Kraftwerk ötletgazdái Ralf Hütter és Florian Schneider voltak, akik a nyugat-németországi remscheidi művészeti akadémián találkoztak először. Hütter orgonán, Schneider pedig fafúvósokon játszott. 1968-ban meg is alakult a Kraftwerk elődje, az Organisation, amely merőben eltért zeneileg a hagyományos értelemben vett Kraftwerktől. A csapat experimentális, formabontó szerzeményei teljesen elütöttek az addigi folk- és beathatású zenéktől, amelyek akkoriban Németországban is divatosak voltak. A Neu!, a Tangerine Dream és a későbbi Kraftwerk megalakulásával létrejött egy új stílus, amelyet a zenetörténészek krautrocknak neveznek, és onnan már a zenekarunk számára sem volt megállás. 1970-ben Ralf és Florian felvette a Kraftwerk nevet, Klingklang néven kiadót is alapított, és onnan már csak profi szinten a zenélésnek szentelték minden idejüket. Mozgalmuk egyébként annyira sikeres lett, hogy amikor a kraut elérte Anglia partjait, ott is fenekestül forgatta fel a kulturális életet, olyan zenészek kezdték másolni a német előadókat, mint David Bowie és a Roxy Music, később pedig már a punkbandák is szívesen hivatkoztak a krautra, majd a szintipop és a new wave és a dark wave művelői is. A Kraftwerk zenéjében már a hetvenes évek elején megjelent például a dobgép, ami akkor igen szokatlan volt. Lemezeikre nem dalokat, hanem kísérletező jellegű kompozíciókat írtak, sokszor egy-egy témát, gondolatot, motívumot felölelve dolgozták ki a szerzeményeiket, példaként említhető az 1974-es, negyedik, minden szempontból átütő erejű album, az Autobahn. A zenekar a hetvenes évek közepére kísérletezte ki máig is ismert hangzását. Az album szerzeményeinek hosszát, monotonitását a végtelen autópálya zenére átültetett metaforája adta.