DrMáriás kiállításainak megnyitója mindig eseményszámba megy. Sokan vagyunk hajlamosak az ördögöt a falra festeni, de DrMáriás ezt magas színvonalon műveli. Na jó, nem az ördögöt festi meg, hanem a hatalom embereit, hírhedt bűnözőket, a bulvármédia celebjeit, sokszor legendás festők stílusát idézve. Dávid Ibolyával kezdte a sort, legalább tizenöt éve. Az eltelt idő furcsasága, hogy dadaistának álcázott műveinek abszurditása egyre kevésbé hat abszurdnak. Új kiállításának megnyitóján, a Szent István körúti Örkény István Könyvesbolt galériájában, a Cultirisben mindenesetre olyan tömeg verődött össze, mintha karácsonyi könyvvásár volna. Méltatója, Vágvölgyi B. András író, filmrendező így a szürrealitást szándékolatlanul fokozva Fábián Janka és Paulo Coelho kötetei előtt nyitotta meg a kiállítást.
Magyarország a magyarság legvilághírűbben és legkorszerűbben ősmagyar hungarikuma: az április 14-ig látható kiállításon DrMáriás legújabb festményei és a Vinczemill papírmerítő műhelyben készült, számos „klasszikus” képének nyomata látható és vásárolható meg. Ilyen klasszikus az Andy Vajna a mélyszegénység mielőbbi felszámolásáért fohászkodik, a Habony Árpád Malevics műtermében kaszál, a Lázár János piruettezik, miközben piros hó esik. Utóbbi mű politikatörténeti vonatkozással is bír: a Miniszterelnökség korábbi államtitkára, L. Simon László a leváltása előtt másfél évvel ezzel a művel kedveskedett főnökének, Lázár Jánosnak. Az elnök magányos kedvessége (Áder János megmossa Áder János lábát Áder Jánosok előtt) című kép szintén gyöngyszem. Soros György most nem vámpírként leselkedik a kietlen magyar bozótban, múlt év augusztusában passiójátékuk főszereplőjévé választották a fiatalok, legalábbis DrMáriás képén, amely a hittankönyvek illusztrációit idézi. A magyar származású milliárdos, filantróp a Guernica Jackpot című, Picasso stílusában megfestett montázsképen Orbán Viktor kormányfő és Vlagyimir Putyin orosz elnök mellett is „ijesztget”, míg Orbán Viktor a Tavasz, nyár, ősz, tél és ismét tavasz című, szocreál hangulatot idéző kompozíción Sztálin, Hitler és Kádár társaságában is látható, amellett hogy egy harmadik képen megtekinti a róla mintázott Társadalmi Igazságosság és Egyenlőség szobrát a Városligetben. A nemzeti együttműködés rendszerének emblematikus figurái kifogyhatatlan ihletforrásnak bizonyulnak. Mészáros Lőrinc egy hatalmas szarkát tart a kezében − amely madár köztudottan szereti elcsórni a csillogó holmikat. Csőrében aranylánc, vackában aranyrudak, a jelenetet hódolattal nézi egy nőalak. Tállai András a Szent Antalt a gyermek Jézussal ábrázoló képtípusban köszönt ránk a Tállai András megvédi a kisded Tállai Andrást a kortárs művészettől című képen.
A parlamenti ellenzék egy-egy vezéralakjával is találkozni itt. A Szél Bernadettet elfújta a hal című képen az LMP miniszterelnök-jelöltjének fejét repülő hal vágja ketté, a Molnár Gyula meghódítja a Marsot című képen az MSZP elnöke a South Park Jézusával találkozik az űrben. A Karácsony Gergely a humanizmus Mike Tysonjaként száll ringbe Matisse margarétái között című képhez (képünkön) Vágvölgyi B. András azt a kommentárt fűzte: reméli, a magyar Tyson leharapja a belpolitika Holyfieldjének fülét. Meglehet, nem így kellett volna szerencsét kívánni a megnyitón megjelent Karácsonynak: Holyfieldet ugyanis sosem tudta legyőzni Tyson, az emlegetett eset után pedig másfél évig nem szállhatott ringbe.