A virtuális valóság évek óta sok milliárd dolláros ígéretként, lehetőségként és fenyegetésként lebeg a fejünk felett, ám valahogy még mindig nem történt meg annak a bizonyos gátnak az áttörése. Persze vannak játékok és okoskütyük, de a párhuzamos valóságokban talán még csak a gamerek (a virtuális világban elmélyedő, számítógépes játékokkal játszók) tűntek el már-már menthetetlenül. A japán Akihiko Kondo azonban messzebbre merészkedett: a tavalyi év végén összeházasodott egy hologrammal. A 35 éves férfi és Hacune Miku, azaz a hologram kapcsolatának történetét a CNN is bemutatta egy riportban, amelyben a fiatalember kifejti, hogy szerinte milyen erős a társadalmi nyomás, hogy az emberek csak bizonyos módokon élhessék meg a szerelmet, ezek a formák azonban egyáltalán nem mindenkit tesznek boldoggá.
Félretéve most azt a kellemetlen tényt, hogy az állatok/gyerekek iránt vonzódó emberek is hasonló szavakkal írják le szenvedélyüket, a történet kísértetiesen hasonlít egy öt évvel ezelőtti sikerfilm, A nő történetére. Abban a filmben a Joaquin Phoenix által játszott főhős egy számítógép operációs rendszerébe szeret bele, amelynek Scarlett Johansson kölcsönzi érzéki hangját. A sztori valamikor a közeli jövőben játszódik, ám A nő mégsem science fiction, hanem sokkal inkább bizarr romantikus film. Az egyik szereplő ki is mondja: „A szerelem az elmebaj egyetlen társadalmilag elfogadott formája.”
Miku, az ara ugyancsak egy számítógépes program, amely (aki?) egy urnaszerű üvegben hologramként jelenik meg férjura számára. A filmbeli programmal ellentétben viszont, amely (aki?) a férfi számítógépéről és e-mailjeiből nyert adatok segítségével szinte mindent tudott a főszereplőről, vicces volt, és érzékeny, Mikunak sajnos nincs tudata. Csak köszönni vagy kedvesen kérni képes, ráadásul férje irányítja, aki szerint viszont ez is bőven elég a tíz éve tartó szenvedélyhez. Akihiko Kondo elmondása szerint a „kapcsolatnak” terápiás hatása is volt, ugyanis tíz évvel ezelőtt zaklatta őt egy kolléganője, ami miatt depresszióba esett.