Influencer akarsz-e lenni?

Egy közösségi marketing hír- és szolgáltató oldal legfrissebb, tinédzserekről szóló felmérése szerint a magyar fiatalok majdnem negyede influencer szeretne lenni.

2019. 05. 07. 14:30
null
Forrás: www.ispo.com
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Be Social közösségi marketing hír- és szolgáltató oldal nemrég közölte legújabb, tinédzserekről szóló felmérését, amelyből kiderül, hogy a magyar fiatalok majdnem negyede, pontosan 24 százalékuk influencer szeretne lenni. A cég sajtóközleménye szerint ráadásul ez a „lehetőség” már felnőttek számára is egyre vonzóbb.

Először is: sosem gondoltam volna, hogy harmincasként mi leszünk az új „régen minden jobb volt” generáció, de úgy tűnik, hogy ez van. Másodszor pedig: hahahhahahahahahahaha.

Mert mit is takar ez a szitokszó, amelyet egy éve még alig-alig ismertünk? Influencer lehet bárki, és éppen ez ennek a „szakmának” a legnagyobb vonzereje. Elég hozzá egy okostelefon, jó filterek és némi exhibicionizmus.

Az influencer a közösségi médiaplatformokon kialakított követettségét felhasználva reklámértékű, befolyásoló (to influence = befolyásolni, hatással lenni valamire), valamely termék vásárlására vagy szolgáltatás igénybevételére ösztönző tartalmakat oszt meg.

A márkák, hotelek és szolgáltatók pedig örömmel halmozzák el ajándékokkal és ingyenutazásokkal a sok tízezer követővel rendelkező influencereket, akik cserébe kegyeskednek kettőt posztolni követőiknek a reklámozandó akármiről. Nem kell érteni semmihez, nem kell dolgozni – vagy legalábbis az ilyen élet után sóvárgó tinik ezt így képzelik el.

Ma már nem az lesz influencer, aki valami korábbi teljesítménye révén, például sportolóként, séfként, előadóművészként vagy akár bloggerként letett valamit az asztalra. Néhány hete egy 19 éves srác ezt végérvényesen bebizonyította azzal, hogy kamufotókkal rakta tele az Instagram-profilját, és szinte mindenki bevette, hogy gazdag.

A legtöbb Instagram-fiók akkor lesz sikeres, ha elérhetetlennek tűnő márkákat és jól csengő hashtageket vonultat fel, hiszen ezzel tud azonosulni az egyszerű követő, aki ilyen életre vágyakozik.

Fotó: www.ispo.com

A londoni Byron Denton szerint megdöbbentően egyszerű volt átverni a követőit, akik úgy megrészegültek az oda­photoshopolt Louis Vuitton aranyszatyroktól és a bőrüléses magánrepülőtől, hogy drasztikusan megugrott az interakciók, lájkok és kommentek száma.

A kísérlet komoly kérdéseket vetett fel Byronban a közösségi médiában való általános tevékenységekkel kapcsolatban, szerinte ugyanis napjainkban nagyon sok olyan ember van, aki élete meghamisításával próbálja eladni magát azért, hogy követőkre tegyen szert. Nahát!

Miután lebuktatta magát, a srác követőinek száma egyébként nem kezdett el csökkenni, sőt néhányan arra kérték, szerkessze meg az ő képeiket is, hogy szintén gazdagnak tűnhessenek.

Bárki, akiben felmerül, hogy milyen jó lenne nulla képzettséggel pénzt keresni a virtuális világban, annak jusson eszébe egy másik fiatal, a százezer követővel rendelkező Jesse Taylor! A hölgy Instagram-fiókját nemrég letörölték, Taylor pedig zokogva hisztériázott ezután egy YouTube-videón, hogy tulajdonképpen nem ért semmihez, és nem szeretne, de nem is tudna dolgozni, úgyhogy valahogy csinálják már vissza az egészet…

Korábban a McDonald’sban mérte a sült krumplit, most pedig összeomlott az élete. Híresnek lenni az Instagramon körülbelül olyan, mint gazdagnak a Monopolyban. Ha nincs mögötte semmiféle teljesítmény, előbb vagy utóbb kiderül, hogy mekkora kamu az egész.

Remélhetőleg a nem túl távoli jövő áhított foglalkozása valami értelmes, társadalmilag hasznos és előremutató dolog lesz, nem csupán saját egónk rózsaszínre polírozása az örökké tartó édes semmittevés reményében.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.