Lassan közhely, hogy az online vásárlás évről évre növekszik. A Nielsen piackutató cég tavaly novemberi elemzése szerint a gyorsan forgó fogyasztási cikkek esetén az online kereskedelem összforgalma 2022-re 400 milliárd dollárra nő majd, ami évente több mint 18 százalékos emelkedés a jelenlegi szintről. Az európai vásárlók már több mint negyede rendszeresen online vásárol, és Magyarország sem marad el a nyugati számoktól. Eközben a nagyvárosok bevásárlóutcáit egyre kevesebben látogatják. Bár a Champs-Élysées-n, az Oxford Streeten vagy a Váci utcán végigsétálva az embertömeget tekintve ez kevésbé tűnik fel, de a boltok tulajdonosai rendre jelzik, hogy „az evés az új vásárlás”, mivel az igazi forgalmat már a bevásárlóutcákban is az éttermek és kávézók bonyolítják.

„Mintha varázsolnék” – mondja egy eltűnőben lévő mesterség utolsó mohikánja
Koronczay Imre órásmester 1977 óta gondoskodik róla, hogy ne tévesszük el az időt.