Repüljünk sehova!

A repülőjegytulajdonosok beülhetnek a gépbe, de alapesetben ezek a járatok a földön maradnak.

2020. 08. 20. 15:54
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A koronavírus okozta bezártság sok furcsaságot eredményezett világszerte. Pszichológusok nem győzik hangsúlyozni, mennyire fontos a mentális egészség megtartása, és erre milyen módszerek a leghatékonyabbak. A négy fal közül kimozdulás mindig dobogós az ilyen felsorolásokban, ám valószínűleg arra kevesen gondoltak, hogy ezt a tajvaniak némileg kiterjesztőbben értelmezik: véleményük szerint a kimozdulás az utazás élményét kell hogy jelentse. Hogy azt most épp nem lehet? Sebaj! Isten hozott a sehova nem menő járataik egyikén!

A tajvani EWA Air ugyanis kitalálta, mivel lehet a bajban lévő légitársaságok büdzséjét megtámogatni: olyan utakat kínál, amelyek során a jegytulajdonosok átmehetnek a becsekkoláson, biztonsági ellenőrzésen, majd beülhetnek a gépbe. Alapesetben ezek a járatok a földön maradnak, de a tajvani apák napjára (augusztus 8.) a légitársaság kijárta, hogy három órán keresztül Tajpej felett körözhessenek röpke ötvenezer forint körüli összegért, business classon tízezerrel többért. A hülyének is megéri, főként, hogy az egész élményt a légitársaság Hello Kitty-brandelt gépén lehet élvezni, ahol a beszállókártyától kezdve az evőeszközökön át a hányózacskóig mindent Hello Kitty és barátai díszítenek. Ha valaki kifizeti a business class jegyet, akkor még kittys papucsot is kap.

A tökéletes hatás eléréséhez a beszállás a légitársaság Hello Kitty inspirálta várócsarnokán keresztül történik, ahol a japán animemacska (rajzfigura) pilótának öltözött szobra bátorít a repülésre, az utasok pedig rózsaszín padokon ülve nézhetik a hatalmas csavart gumicukorra emlékeztető, rózsaszín-fehér oszlopokat és a Hello Kitty-s képeket. A gyerekek szintén brandelt játszóházban játszhatnak a beszállás kezdetéig, hogy az egész család megfelelően kittys­ hangulatban érkezzen a Hello Kittyvel és barátaival festett A330-hoz.

A fedélzeten a Hello Kitty-túltengést a három Michelin-csillagos séf, Motokazu Nakamura menüje ellensúlyozza némileg, aki rizses sashimit (japán nyershal-különlegesség) ajánl, vagy párolt marhát nokedlivel. Aki elálmosodna a Hello Kitty-s evőeszközzel elfogyasztott menü után, az macskás párnákon hajthatja álomra a fejét, aki pedig az eltöltött három óra alatt sem akar lemaradni a világ híreiről, örömmel tapasztalhatja, hogy még a wifi is ingyenes a járaton, pedig az egyébként csak a tengerentúli gépeken megengedett.

Egyszóval kész nyereség egy bő fapados jegy árát költeni arra, hogy ne menjünk sehova. Végül is az egész utazási üzletág azért került válságba, mert az utasok nem szerettek volna két‒tíz óráig összezárva lenni háromszáz másik emberrel. Most három órát tölthetnek együtt velük családias közelségben, és még a határátlépés nehézségei miatt sem kell aggódniuk.

Az EWA Air hivatalos közleménye szerint a nemzetközi utazások több mint fél éve szünetelnek, az utasok azonban vágynak a kimozdulásra, így a társaság által kínált „alternatív utazási élmény” természetes válasz a piaci igényre. A légitársaság ugyanakkor igyekszik hangsúlyozni, hogy az utasok megfelelő védelme érdekében speciális tisztítást és fertőtlenítést végeznek minden beszállás előtt. Az apák napi járat kivételével éppen ezért ennivalót sem szolgálnak fel, aki szeretne, a reptéri éttermekben és boltokban ehet. Így meglátogathatja a Hello Kitty-s várócsarnokhoz kapcsolt Hello Kitty-boltot is, ahol a repülőgépen már igénybe vett macskás kiegészítők vásárolhatók meg számos egyéb, elengedhetetlenül szükséges cukiság mellett. A Sanrio (a Hello Kitty márka tulajdonosa) nemhiába örül az újfajta utazás sikerének.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.