Két napig állt fenn a hadiállapot, aztán a francia vállalat, az LVMH Moët Hennessy, amely olyan pezsgőkkel van jelen a világpiacon, mint a Veuve Clicquot, Moët & Chandon vagy a Dom Pérignon, kiadta a parancsot a visszavonulásra. Inkább eltűri azt a megaláztatást, hogy pezsgői ezentúl csak „habzóbor” megjelöléssel hozhatók forgalomba Oroszországban. Július 2-án, amikor Vlagyimir Putyin aláírta a rendeletet, életbe lépett az az orosz törvény, amely előírja: a külföldi pezsgőtermékek nem is nevezhetők „sampanszkojénak”, ezért jelezni kell az üvegen, hogy ezek csak habzóborok, azaz „igrisztojék”.
Miről is van szó? Az oroszok nagy kedvelői a pezsgőnek, szinte minden összejövetelen eldurran néhány pezsgősüveg, ezzel is jelezve, hogy megadják a módját az ünnepnek. A tömegek többnyire „szovjet” márkájú pezsgőt ittak és isznak, de egyre több helyen, különösen, ha nagy eseményt ünnepelnek, előkerült az importból származó termék is. A most életbe lépett törvény azt sugallja, mintha oroszok lennének a pezsgő feltalálói. Őket az nem zavarja, hogy Franciaországban van egy északkeleti borvidék, amely pontosan ezt a nevet viseli. De mit szólnak ehhez a franciák? Az LVMH először nem vette jó néven ezt a „nacionalista” megkülönböztetést. Ráadásul kisebbségben maradt, a többi Oroszországba pezsgőt exportáló vállalat ugyanis, ha nem is repesve, de elfogadta a helyi rendelkezést.
Moszkva évente mintegy ötvenmillió liter pezsgőt vásárol külföldről, ami most már habzóbor. Ennek a mennyiségnek a francia vállalatok évente a 13 százalékát adják, körülbelül két százalék jut a Moët Hennessy cégre. Oroszország 150 millió lakosából úgy egymillió van abban a helyzetben, hogy Dom Pérignont kóstoljon. A többi esetleg csak hírből ismeri a Moët Hennessy márkát, magyarán, a cégnek sem meghatározó a piacnak ez a szegmense, nem fogják a „szovjetszkoje” uralmát megdönteni. De mégis lényeges az az egymillió orosz, ugyanis ők az elithez tartoznak, amelynek azért van presztízse. A koccintásra emelt poharakról készült képek hátterében nem mindegy, hogy egy rivális francia forgalmazó vagy az olasz prosecco, esetleg a spanyol cava palackjait láthatjuk. Az LVMH első válaszaként bejelentette az Oroszországba irányuló kivitelének felfüggesztését. Negyvennyolc óra kellett ahhoz, hogy felülvizsgálják a döntésüket, és meghajoljanak az orosz törvények előtt. Mégiscsak jelen kell lenniük ilyen hagyományosan nagy fogyasztónak számító piacon. Úgy vélik: akkor legyen habzóbor, de az oroszok úgyis tudják – ha másból nem, az árából –, hogy mit isznak, amikor koccintanak.