A Tér-Kép Galériában kiállító művészek az üveget használják érzelmeik, gondolataik kifejezésére, a kiállított tárgyaikkal pedig másokból váltanak ki hatást, érzéseket. Van olyan alkotó, aki a természetes és mesterséges anyagokat ütközteti, van, aki a síkbeli képalkotás és a térbeli plasztika közötti összefüggéseket és kölcsönhatásokat keresi. Egyikőjük filmekből inspirálódik, a másikhoz a japán haiku versek világa áll közel. Néhányan nem kényszerítik az üveget formába, keretek közé, hanem hagyják, hogy önmaga legyen. Az idén harmadszorra megrendezett GlasSpring kortárs üvegművészeti kiállításon 45 művész és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem üveg szakos diákjainak a munkái láthatók. A tárgyak jó része közvetlenül a kemencéből érkezett, friss alkotás.
A kiállítás is bizonyíték arra, hogy a magyar üvegművészetet rendkívüli sokféleség és magas fokú technikai tudás jellemzi. A három részre tagolt tárlat első részében a természet ihlette művek, a gyermekkor utáni nosztalgia hatására született alkotások és a közösség iránti felelősség kérdését felvető munkák láthatók.

Fotó: Teknős Miklós/Magyar Nemzet
A művészek megjelenítik az őserdők világát, a napkitörést, a vizet, a földrétegeket. Vonzza a szemet és a kiállítás szimbólumának is tekinthető Sipos Balázs Kiűzetés a Paradicsomból című szobra Éváról: mostanában számunkra is véget ért egy korszak, s új élet kezdődött. Az egyik művészt a kiút keresése foglalkoztatja, a másik az összefogásra figyelmeztet. Soltész Melinda számára az alkotói folyamat egyfajta meditáció. A csábító sellőlány Lendvai Péter Gergely alkotása, aki – ahogy ő fogalmaz – titkokat kreál, és nem szobrokat. Van, akit az üveg átlátszósága érdekel, van, akinek az a célja, hogy az üveg csapdájába ejtse a levegőt. Budai Zsolt János a robotok iránti rajongását önti formába. Hasonló gondolatok támadtak az alkotókban, amelyeket különböző művészi felfogásban tárnak a közönség elé. Varga Gyöngyvér Amala alkotásai a hagyományos képalkotás és a digitális technológia ötvözésével születnek.
A másik, az iparművészeti, dizájnrész az üveg különféle felhasználását mutatja be. A Kínában élő és alkotó Viczán Zoltán üvegtömbökbe gravírozott tárgyaiban az ázsiai és európai kultúra vegyül. Az alkotók vázákat, ékszereket, kis tálalókat is készítettek. Az Írországban élő Mező Alexandra gyakran a nagymamája által horgolt mintákat használja fel a szobraihoz.