„Új médiakultúra van születőben”

Az információs javakhoz egyre többen férnek hozzá – monda Karas Monika, az NMHH elnöke.

PR
2014. 05. 13. 12:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nekik nemcsak a hírversenyben kell etalonná válniuk – fűzte hozzá –, hanem a hitelesség kérdésében is, hiszen egyetlen szereplőnek sem lehet célja a média társadalmi és piaci leértékelődése – vélekedett Karas Monika, aki az NMHH mellett annak Médiatanácsát is irányítja. Hangsúlyozta: az NMHH ehhez úgy járul hozzá, hogy biztosítja a minél szélesebb körű hozzáférést az információs javakhoz, kiszámítható partnerként kiszámítható jogállami hátteret biztosít a média szereplőinek.

Karas Monika kifejtette, hogy a Media Hungary konferencia nagykorúként jogosulttá vált arra, hogy felelős gondolkodással újratervezze a média fejlődésének lehetséges irányait. Kapuőröknek nevezte a média munkatársait, hiszen azt, hogy mi kell a nézőknek, a kínálat is befolyásolja – mondta.

A közmédia legújabb szolgáltatásáról számolt be Szabó László Zsolt, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) megbízott vezérigazgatója: az úgynevezett HBB adásról, amely a hagyományos műsorterjesztést kapcsolja össze az internetes szolgáltatásokkal. Lehetővé teszi például azt, hogy a tévéadásokkal egyidejűleg ahhoz kapcsolódó alkalmazásokat is nézzenek az interneten az érdeklődők.

A focivébé valószínűleg beindítja az ehhez szükséges televíziók beszerzését – vélekedett, hozzátéve: olyan speciális televíziókat igényel ezeknek az adásoknak a vétele, amelyhez internet is kapcsolódik, valamint nagy felbontású, HD-adások vételére is képes.

A közszolgálati média úttörővé vált az új médiatartalmak, digitális szolgáltatások létrehozásában. A közmédia egyre inkább előtérbe helyezi a HD-technológiát a televíziózásban – hangsúlyozta a vezérigazgató, aki a műsorterjesztésben is előrelépésekről számolt be, a többi közt arról, hogy majdnem minden tévé- és rádiócsatorna fogható digitális földfelszíni sugárzással.

Az átalakítás egyik előnyének nevezte, hogy közös munkakultúrát eredményezett a közszolgálati médiumok összevonása.

A múlt elemzésére, a célok pontos meghatározása és a legjobb ötletek analizálása – ez kell egy sikeres tévéműsorhoz a TV2 program- és hírigazgatója szerint. György Bence a minél magasabb nézettség elérését nevezte egyik céljuknak, valamint olyan műsorok készítését, amelyek hasznosak a partnereik számára is.

Az igazgató beszámolt arról: hamarosan felkeresik a konkurens csatornát, hogy egy Belgiumban már sikeresen futó műsort közösen készítsenek el itthon. Pozitív válasz esetén egy olyan vetélkedősorozatot láthatnak majd a nézők, amelyben a TV2 és az RTL Klub legismertebb műsorvezetői vetélkednek egymással, az epizódok pedig felváltva futnak majd a két csatornán.

A 117 magyar nyelvű televíziós csatornára vonatkozó, valamint az internetes, mobiltelefonos médiafogyasztási szokásokról beszélgetett másokkal együtt Nestor Andrea (KPMG), Sere Péter (PwC) és Tari Annamária pszichológus. A médiafogyasztás elsődleges forrása az internet – ismertette Nestor Andrea a KPMG friss kutatását, amelynek keretében mintegy félezer, 25 és 50 év közötti budapestit, jellemzően értelmiségit kérdeztek meg. Kiderült az is, hogy az emberek egyre több csatornás tévécsomagokra fizetnek elő, de a megkérdezettek mindössze öt csatornát és minimális műsorszámot követnek rendszeresen.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.