„Mindenhol a print média visszaszorulásáról volt szó, mégis új nyomtatott lap elindulását jelenteném be” – hangzott el a Media Hungary 2016 konferencián a siófoki Azúr Hotelben Keresztesi Pétertől, a Habony Árpád miniszterelnöki tanácsadóhoz is köthető, a Lokál című hetilapot és a 888.hu heccportált működtető Modern Media Group (MMG) Zrt. vezérigazgatójától. (Keresztesi egyébként nemrég még a kormányközeli Századvég Gazdaságkutató Zrt. kommunikációs és marketingigazgatójaként dolgozott, azzal párhuzamosan pedig mintegy másfél évig a Századvég tulajdonában álló Napi Gazdaság Kiadó Kft. ügyvezetői tisztségét is betöltötte.) Elmondta, június 6-án indítják útjára szintén Lokál címmel ingyenes bulvárnapilapjukat, amely mellett megtartják a már korábban startolt hetilapot is. „Egyszereplős volt a piac eddig” – utalt nevének kimondása nélkül a lapunkkal azonos tulajdoni körbe tartozó Metropolra, kifejtve, hogy szeretnének ők is felzárkózni a versenytárshoz.
A lapot 150 ezer példányban terjesztik majd 300 ponton, elérhető lesz metrókon, egyéb közterületeken is. „Gusztusos lapot tervezünk” – jelentette ki, miközben mögötte megjelent képként a Lokál egyik menekültes címlapja, „Egy MIGRÁNS lőtt a rendőrökre” felirattal.
Keresztesi elmondta azt is: ma Siófokon írták alá Hanák Tamásékkal, hogy a Kod Média fogja értékesíteni a termék hirdetéseit.
„Már tudtunk korábban a bejelentésről, az időzítésre is számítottunk” – jelentette ki a Metropol ügyvezető igazgatója, Hivatal Péter. Az MNO-nak elmondta: Európában nincs olyan főváros, ahol csak egy ingyenes napilap lenne, a Lokál pedig a bejelentés szerint nem ugyanazt a tartalmat fogja adni. „Ők bulvárral jönnek, mi viszont az általános tájékozottsághoz szükséges tartalmat kínáljuk” – tette hozzá. Így szerinte legalább annyira lesz a Blikk versenytársa is, sőt még inkább, hiszen fizetős lapról jóval könnyebb ingyenesre átállni, mint egyik ingyenesről a másikra.
A Metropolt szintén 150 ezer példányban adják ki Budapesten. Hivatal közlése szerint több helyen terjesztenek, mint amennyin a Lokál elindul majd, ott vannak például a gyorséttermekben is. Fontos kiemelni továbbá, hogy a Metropol semleges módon tájékoztat – jelentette ki. A lap helyzetét a fővárosban abszolút jónak nevezte, a hirdetési partnerekkel hosszú ideje kapcsolatban állnak, így szerinte védhető lesz a piaci pozíció. „Sokakkal éves szerződésünk van, ez is ad piaci biztonságot.”