Habonyék elindítják ingyenes napilapjukat

Nem titkoltan a Metropol piacára vetettek szemet. Gusztusos lapot ígérnek, migránsos címlapot mutattak.

Lakner Dávid
2016. 05. 10. 14:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Mindenhol a print média visszaszorulásáról volt szó, mégis új nyomtatott lap elindulását jelenteném be” – hangzott el a Media Hungary 2016 konferencián a siófoki Azúr Hotelben Keresztesi Pétertől, a Habony Árpád miniszterelnöki tanácsadóhoz is köthető, a Lokál című hetilapot és a 888.hu heccportált működtető Modern Media Group (MMG) Zrt. vezérigazgatójától. (Keresztesi egyébként nemrég még a kormányközeli Századvég Gazdaságkutató Zrt. kommunikációs és marketingigazgatójaként dolgozott, azzal párhuzamosan pedig mintegy másfél évig a Századvég tulajdonában álló Napi Gazdaság Kiadó Kft. ügyvezetői tisztségét is betöltötte.) Elmondta, június 6-án indítják útjára szintén Lokál címmel ingyenes bulvárnapilapjukat, amely mellett megtartják a már korábban startolt hetilapot is. „Egyszereplős volt a piac eddig” – utalt nevének kimondása nélkül a lapunkkal azonos tulajdoni körbe tartozó Metropolra, kifejtve, hogy szeretnének ők is felzárkózni a versenytárshoz.

A lapot 150 ezer példányban terjesztik majd 300 ponton, elérhető lesz metrókon, egyéb közterületeken is. „Gusztusos lapot tervezünk” – jelentette ki, miközben mögötte megjelent képként a Lokál egyik menekültes címlapja, „Egy MIGRÁNS lőtt a rendőrökre” felirattal.

Keresztesi elmondta azt is: ma Siófokon írták alá Hanák Tamásékkal, hogy a Kod Média fogja értékesíteni a termék hirdetéseit.

„Már tudtunk korábban a bejelentésről, az időzítésre is számítottunk” – jelentette ki a Metropol ügyvezető igazgatója, Hivatal Péter. Az MNO-nak elmondta: Európában nincs olyan főváros, ahol csak egy ingyenes napilap lenne, a Lokál pedig a bejelentés szerint nem ugyanazt a tartalmat fogja adni. „Ők bulvárral jönnek, mi viszont az általános tájékozottsághoz szükséges tartalmat kínáljuk” – tette hozzá. Így szerinte legalább annyira lesz a Blikk versenytársa is, sőt még inkább, hiszen fizetős lapról jóval könnyebb ingyenesre átállni, mint egyik ingyenesről a másikra.

A Metropolt szintén 150 ezer példányban adják ki Budapesten. Hivatal közlése szerint több helyen terjesztenek, mint amennyin a Lokál elindul majd, ott vannak például a gyorséttermekben is. Fontos kiemelni továbbá, hogy a Metropol semleges módon tájékoztat – jelentette ki. A lap helyzetét a fővárosban abszolút jónak nevezte, a hirdetési partnerekkel hosszú ideje kapcsolatban állnak, így szerinte védhető lesz a piaci pozíció. „Sokakkal éves szerződésünk van, ez is ad piaci biztonságot.”

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.