A Facebook részéről közölték, hogy az álhírek megfékezését célzó kezdeményezéshez többek között az Agence France-Presse (AFP) francia hírügynökség, a BFMTV hírtelevízió és a L ’Express, illetve a Le Monde című lap is csatlakozott. A Cross Check nevű akcióban a Google is részt vesz.
A tavalyi amerikai elnökválasztás során sokan bírálták a Facebookot amiatt, mert nem tett eleget azért, hogy megakadályozza az elnökválasztással kapcsolatos álhírek terjedését. Korábban például macedóniai fiatalok kerestek több tízezer dollárt az amerikai elnökválasztásról szóló hamis hírek gyártásával és terjesztésével a Facebookon. Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója és vezetője eleinte bagatellizálni próbálta az álhírek jelentőségét, de végül a cég a kritikákra válaszul bejelentette, hogy a jövőben a felhasználóknak lehetőségük lesz arra, hogy megjelöljék az álhíreket.
Franciaországban a politikusok és a sajtó is amiatt aggódik, hogy az álhírek az ottani elnökválasztás eredményét is befolyásolhatják.
Januárban a Facebook Németországban is kezdeményezést indított az álhírek terjedésének megakadályozása érdekében, miután politikusok abbéli aggályuknak adtak hangot, hogy a világhálón terjedő hamis hírek tömkelege és a gyűlöletbeszéd befolyásolhatja a szeptemberi választás kimenetelét.