A magyar választókorúak médiafogyasztási szokásait vizsgálta az MSZP-hez közel álló Publicus Intézet a Vasárnapi Hírek megbízásából.
A felmérésből kiderült: a megkérdezettek fele (50 százalék) elsősorban a tévéből tájékozódik, egyharmada (36 százalék) az internetről. A rádiót és a nyomtatott újságokat 4-4 százalék említette.
A válaszadók az MTVA-csatornákat, az Echo TV-t és a TV2-t egyértelműen vagy inkább a Fidesz véleményét tükröző hírforrásnak látják (61, 60 és 42 százalék), a 444.hu-t a baloldal véleményét megjelenítőnek (34 százalék), míg leginkább a HVG.hu, az Index.hu és a 24.hu számít a szemükben kiegyensúlyozottnak (58, 54 és 52 százalék).
A Publicus Intézet felmérése szerint
Egyébként a megkérdezettek fele (56 százalék) tájékozódik legalább havonta a saját politikai beállítódásával ellentétes médiumból, azonban rendszeresen csupán feleennyien (23 százalék). A közvélemény-kutatás szerint leginkább az MSZP-szavazók nyitottak a sajátjuktól eltérő nézőpontú médiumokra (61 százalék), míg legkevésbé a jobbikosok (53 százalék). A fiatalabb korosztályok kevésbé nyitottak a sajátjuktól eltérő álláspontokra – 45 év alatt csupán 14-17 százalék fogyaszt rendszeresen ilyen tartalmat –, míg az idősebbek körében sokkal nagyobb a nyitottság: a 45 év felettiek kétszer ennyien, 28-30 százaléknyian kíváncsiak a sajátjuktól eltérő nézetekre.
A Publicus azt írja, a válaszadók fele fogyaszt ingyenes nyomtatott sajtóterméket, kétharmaduk a helyi, önkormányzati újságo(ka)t és negyedük a Habony-féle Lokált. Ezen lapokat a megkérdezettek fele tartja hitelesnek, harmaduk pedig nem.
A reprezentatív közvélemény-kutatás május 12–17. között 927 fő megkérdezésével készült.