A magyarok fele a tévéből tájékozódik

A Publicus Intézet által megkérdezettek egyharmada szerzi internetről a híreket.

Marosi Adrienn
2017. 05. 21. 12:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyar választókorúak médiafogyasztási szokásait vizsgálta az MSZP-hez közel álló Publicus Intézet a Vasárnapi Hírek megbízásából.

A felmérésből kiderült: a megkérdezettek fele (50 százalék) elsősorban a tévéből tájékozódik, egyharmada (36 százalék) az internetről. A rádiót és a nyomtatott újságokat 4-4 százalék említette.

A válaszadók az MTVA-csatornákat, az Echo TV-t és a TV2-t egyértelműen vagy inkább a Fidesz véleményét tükröző hírforrásnak látják (61, 60 és 42 százalék), a 444.hu-t a baloldal véleményét megjelenítőnek (34 százalék), míg leginkább a HVG.hu, az Index.hu és a 24.hu számít a szemükben kiegyensúlyozottnak (58, 54 és 52 százalék). 

A Publicus Intézet felmérése szerint

Egyébként a megkérdezettek fele (56 százalék) tájékozódik legalább havonta a saját politikai beállítódásával ellentétes médiumból, azonban rendszeresen csupán feleennyien (23 százalék). A közvélemény-kutatás szerint leginkább az MSZP-szavazók nyitottak a sajátjuktól eltérő nézőpontú médiumokra (61 százalék), míg legkevésbé a jobbikosok (53 százalék). A fiatalabb korosztályok kevésbé nyitottak a sajátjuktól eltérő álláspontokra – 45 év alatt csupán 14-17 százalék fogyaszt rendszeresen ilyen tartalmat –, míg az idősebbek körében sokkal nagyobb a nyitottság: a 45 év felettiek kétszer ennyien, 28-30 százaléknyian kíváncsiak a sajátjuktól eltérő nézetekre. 

A Publicus azt írja, a válaszadók fele fogyaszt ingyenes nyomtatott sajtóterméket, kétharmaduk a helyi, önkormányzati újságo(ka)t és negyedük a Habony-féle Lokált. Ezen lapokat a megkérdezettek fele tartja hitelesnek, harmaduk pedig nem.

A reprezentatív közvélemény-kutatás május 12–17. között 927 fő megkérdezésével készült.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.