Naponta átlagosan 5 óra 3 percet töltöttek a tévékészülékek előtt 2017 első negyedévében a magyarok, ami 6 perccel kevesebb, mint 2016-ban – írja a Médiapiac.com a Nielsen Közönségmérés adatai alapján.
A gyerekek (4–17 évesek) átlagosan 3 óra 8 percet tévéztek, ami 12 perces csökkenést jelent, a felnőttek (18-49 évesek) korcsoportja pedig 3 óra 53 percet, ami 17 perces csökkenés. Egyedül az 51 évesnél idősebb korosztályban tapasztaltak növekedést: ők naponta átlagosan 6 óra 58 percet tévéztek az első negyedévben, ami 7 perccel több, mint egy évvel korábban.
Az általános szórakoztató csatornák csoportja 2017-től már a TV2, RTL Klub, M3, Duna TV és Duna World csatornákat is magában foglalja, mégis, együttes részesedésük 2,2 százalékponttal csökkent. A filmcsatornák 1,5 százalékponttal növelték közönségarányukat. A többi tematikus csatornák részesedése stabil maradt: 1 százalékpontnál kisebb volt az elmozdulás a tavaly mért értékektől.
Az összes tévézéssel töltött idő 16,1 százalékában mozifilmeket néztek az emberek, melyből 10 százalékot az akciófilmek és vígjátékok mondhattak magukénak. A „hírek, aktuálpolitika, gazdaság” tematikájú műsorok ugyan csak a sugárzási idő 2,4 százalékát teszik ki, de a tévénézési időben négyszeres arányt, 9,8 százalékot értek el.
A művelődéssel, tudománnyal, kultúrával kapcsolatos műsorok a programkínálat 9,5 százalékát alkották, de a tévénézésre fordított időből csak 4,1 százalékban részesedtek. A sportműsorok 6,6 százalékos sugárzási arányához képest feleakkora volt az átlagos nézettségük.