Kevesebb tévét nézünk, kivéve az idősebb korosztályt

A gyerekek és az 50 év alatti felnőttek is kevesebbet tévéznek, ami azért még mindig nagyon sok.

MN
2017. 05. 08. 8:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Naponta átlagosan 5 óra 3 percet töltöttek a tévékészülékek előtt 2017 első negyedévében a magyarok, ami 6 perccel kevesebb, mint 2016-ban – írja a Médiapiac.com a Nielsen Közönségmérés adatai alapján.

A gyerekek (4–17 évesek) átlagosan 3 óra 8 percet tévéztek, ami 12 perces csökkenést jelent, a felnőttek (18-49 évesek) korcsoportja pedig 3 óra 53 percet, ami 17 perces csökkenés. Egyedül az 51 évesnél idősebb korosztályban tapasztaltak növekedést: ők naponta átlagosan 6 óra 58 percet tévéztek az első negyedévben, ami 7 perccel több, mint egy évvel korábban.

Az általános szórakoztató csatornák csoportja 2017-től már a TV2, RTL Klub, M3, Duna TV és Duna World csatornákat is magában foglalja, mégis, együttes részesedésük 2,2 százalékponttal csökkent. A filmcsatornák 1,5 százalékponttal növelték közönségarányukat. A többi tematikus csatornák részesedése stabil maradt: 1 százalékpontnál kisebb volt az elmozdulás a tavaly mért értékektől.

Az összes tévézéssel töltött idő 16,1 százalékában mozifilmeket néztek az emberek, melyből 10 százalékot az akciófilmek és vígjátékok mondhattak magukénak. A „hírek, aktuálpolitika, gazdaság” tematikájú műsorok ugyan csak a sugárzási idő 2,4 százalékát teszik ki, de a tévénézési időben négyszeres arányt, 9,8 százalékot értek el.

A művelődéssel, tudománnyal, kultúrával kapcsolatos műsorok a programkínálat 9,5 százalékát alkották, de a tévénézésre fordított időből csak 4,1 százalékban részesedtek. A sportműsorok 6,6 százalékos sugárzási arányához képest feleakkora volt az átlagos nézettségük.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.