Bár Magyarországon viszonylag kevesen használják, a világ egy jelentős részén komoly szerepet vívott ki magának a Twitter mikroblog-szolgáltató. Mielőtt a Facebook eluralt volna mindent, már széles körben elterjedt, és máig nagyon sokan használják – közülük a leghíresebb talán Donald Trump amerikai elnök, aki máig 140 leütéses rövid üzenetekben intézi a hazai és a világpolitikát.
Most viszont vége a kényszerű szűkszavúságnak, ami állítólag a felhasználók frusztrációjának egyik forrása volt, ugyanis 11 év után, kedd óta a Twitter azt teszteli, mit szólnak a felhasználók ahhoz, hogy a duplájára, 280 karakterre növeli az üzenetek hosszát. Persze ilyen forradalmi változásokat nem lehet egyik napról a másikra bevezetni, először a felhasználók egy kis csoportjának teszik elérhetővé a megújult szolgáltatást.
A Twitternek 328 millió felhasználója van, ami egészen soknak tűnik, de eltörpül a Facebook kétmilliárd használója mellett. Ráadásul a növekedés is lelassult, ami egyértelmű hatással van a San Franciscó-i cég bevételeire, ez pedig a befektetőket teszi idegessé. A szövegek hosszának megduplázása egy óvatos kísérlet arra, hogy javítsák a felhasználói élményt, de közben ne idegenítsék el maguktól azokat, akik már megszokták a rövid formátumot.