Hirdetéssel ömlött a közpénz Habony és Schmidt Mária lapjaihoz

Állami hirdetések hozzák a reklámbevétel kétharmadát a Modern Média Groupnál és a Figyelő kiadójánál is – írja a 24.hu.

MN
2018. 02. 22. 14:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elképesztő összegű forráshoz jutott tavaly a Schmidt Mária vezette Figyelő, illetve a Habony Árpád nem hivatalos miniszterelnöki tanácsadó érdekeltségébe tartozó Modern Mediac Group, közli a 24.hu, a Kantar Media AdexSpot adatbázisára hivatkozva.

A lap szerint a Figyelő hirdetési bevételeinek hetven százaléka állami pénzből származott a múlt évben, a médiacégek médián belüli hirdetési költéseit viszont nem tartalmazza az adatbázis.

A hetilapot megjelentető K4A Lapkiadó Kft. – melynek Schmidt Mária, a Terror Háza főigazgatója, a jobboldal emblematikus kormányközeli figuráinak egyike a tulajdonosa 2016 vége óta – listaáron 1,1 milliárd forint hirdetési bevételre tehetett szert 2017-ben. A cég igen nagy állami kitettséggel működik: ebből ugyanis 734 millió forintnyi összeg az államtól, illetve különböző állami vállalatoktól származott. Összehasonlításképp: a kormánykritikus HVG listaáras hirdetési bevételeinek mindössze 4,41 százaléka volt állami pénz.

Az állam egyébként úgy hagyott jelentős mennyiségű közpénzt a Figyelőnél, hogy a hetilap példányszámát Schmidt Máriáék nem auditáltatták a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetségnél. Ráadásul a Nemzeti Olvasottság Kutatásban sem találni az újságra vonatkozó adatot, tehát az olvasók számáról semmilyen hivatalos adat nem áll rendelkezésre. A kormányt ezek szerint nem különösebben foglalkoztathatta, hogy a Soros György képmását is felhasználó hirdetéseit mennyien láthatják valójában – írja a 24.hu.

Az újság legnagyobb hirdetője, a Miniszterelnökség 202 millió forint értékben vásárolhatott reklámhelyet listaáron számítva. Az állami Szerencsejáték Zrt. 89 millió forintot és az ugyancsak állami Magyar Villamos Művek (MVM) 68 millió forintot hagyhatott a cégnél, és még hosszan sorolhatnánk az állami hirdetőket.

A friss adatokból az is megállapítható, hogy az Orbán Viktor miniszterelnök nem hivatalos tanácsadójának, Habony Árpádnak a nevén lévő Modern Media Group (MMG), a Lokál című bulvárnapilap és a Lokál Extra című bulvárhetilap kiadója sem teljesített volna olyan jól, ha nem tartozik a legnagyobb kormánykedvencek közé – írja a lap.

Az MMG ugyanis tavaly – listaáron számítva – 2,9 milliárd forint hirdetési bevételre tehetett szert a Lokál Extra hetilapjával, és ennek 77 százaléka, 2,2 milliárd folyhatott be a magyar államtól az AdexSpot-adatok alapján. Azaz minden 100 forint bevételből közel 80 közpénzből származott.

További 2,3 milliárd is befolyt Habonyékhoz a hasonló nevű (Lokál) napilapjukból, ahová 1,2 milliárd érkezett az államtól. Vagyis a lap a hirdetési bevételek több mint felét (52 százalékát) szerezte nem piaci szereplőktől, listaáron számítva. Az MMG teljes 5,2 milliárd forint listaáron számított hirdetési bevételéből 3,4 milliárd volt állami költés, azaz a teljes összeg 66 százaléka.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.