– Hatalmas robbanást hallottam. Aztán egy nagy felhőt láttam. Olyat, mint az atomfelhő, csak kisebbet – idézte fel egy helyi lakos, Alekszandr a moszkvai felszállás után pár perccel Ramenszkoje térségében a fedélzetén 65 utassal és 6 fős személyzettel lezuhanó An–148-as utasszállító repülésének utolsó pillanatait a Life.ru portálnak.
– Jó nagy robbanás volt. Megremegett minden – mondta egy másik szemtanú a portálnak.
– Előbb a szárny alatt volt robbanás, majd ki is gyulladt. Még egy villanás volt, s a gép meredeken zuhant a föld felé. Minden olyan gyorsan történt – egészíti ki egy harmadik falubeli. A robbanások ellenére a hatóságok egyelőre terrorcselekményre utaló jelet nem találtak, ám a Kommerszant című gazdasági napilap hétfői száma szerint nem vetették el véglegesen.
A gép Sztyepanovszkoje közelében ért földet, s 30 hektáros körzetben szétszóródó darabjai közül több is a falu házai közelében csapódott be. A hétfő kora délutánig átkutatott terület csaknem felén az MTI szerint több mint 400 emberi maradványt és a géproncs 30 darabját találták meg. Köztük volt a gép mindkét feketedoboza, az is, amely a pilóták üzenetváltásait, és az is, amely a repülési adatokat rögzíti. Az állami légiforgalmi hivatal tájékoztatása szerint
mindkét berendezés erősen megrongálódott, de feltehetőleg nem annyira, hogy ne lehessen kinyerni belőlük a szükséges információkat. Ez akkor derül ki, ha megkezdik a berendezések laboratóriumi vizsgálatát.
A terepen a kiemelt ügyekben eljáró orosz Nyomozó Bizottság 70 szakértője is vizsgálódik. A hatóság szóvivője, Szvetlana Petrenko kijelentette, a repülőgépen már a földbe csapódás után történt robbanás, az utasszállító zuhanás közben nem égett. A helyszín elsődleges átvizsgálásával várhatóan hétfő estig végeznek, a részletes kutatás akár egy hétig is eltart. Az áldozatokat Moszkvában azonosítják majd. E célból a hozzátartozóktól DNS-mintákat venni az orenburgi Orszkba érkezett egy orvoscsoport s vele a hozzátartozók segítésére pszichológusok.
A szemtanúk leírásához egyébként a repülés diagramja alapján annyit lehet hozzátenni, hogy hat perccel a moszkvai felszállás után a radarokról eltűnő An–148-as az utolsó pillanatokban meglehetősen furcsán viselkedett. Miután elérte az 1800 métert, hirtelen veszített a magasságából, visszaesett 1500 méterre, majd ismét felemelkedett 1800 méterre, ahonnan élesen zuhanni kezdett, s 900 méter környékén eltűnt a radarokról.