Menkó Illés, a Continental műszaki szakértője javasolja, hogy a gumik állapotának ellenőrzésekor ne csak a kopásszintet nézzük meg. A szakértő véleménye szerint természetesen ez is fontos szempont, de nem az egyetlen, amely alapján eldönthető, hogy felszerelhető-e még a szóban forgó gumi. A gyártók kétféle kopásjelzőt alkalmaznak: az egyik az ajánlott minimális mintamélység elérését jelzi, ami a téli gumik esetén 4, a nyáriaknál 3 mm (eddig garantálják a gyártók az abroncs képességeinek 90%-át). A másik a törvényileg előírt minimális 1,6 mm-es mélységet jelzi. A mintaárkok ellenőrzésekor arra is figyelni kell, miként koptak az abroncsok. Egyenletesen kopott állapotban a kocsi két tengelyén dolgozó gumik hasonló módon viselkednek, az autó kiszámíthatóbban reagál használat közben. További előny, hogy a négy abroncs egyszerre válik csereéretté, így azt sem kockáztatja a tulaj, hogy csak az egyik tengelyen cserélve abroncsot az eltérő gumik különböző képességei miatt a kocsi veszélyes reakciókkal lepje meg kiélezett helyzetben. A szakértő ezért javasolja, hogy az abroncsokat tengelyenként a forgásirány megváltoztatása nélkül, 5-10 ezer kilométerenként érdemes felcserélni.
A csak a külső vagy a belső peremen észlelhető fokozott kopás rossz futómű-beállításra, a lencsés kopásfoltok pedig rossz lengéscsillapítóra utalnak. A kitöredezett mintázat oka lehet, hogy a gumi elöregedett, vagy rendszeresen olyan körülmények között használják, ami árt neki: meredek, halszálkásan betonozott garázsfeljáró, köves, murvás bekötőutak. A Continental szakértője szerint a minták közé ragadó éles kövek jellemzően okozhatnak kitöredezettséget, érdemes tehát a makacsul bennmaradó kavicsokat időnként kipiszkálni a mintaárkokból. A farkasfogas kopás is a futófelület jellegzetes hibája. Ez jellemzőbben a V-mintás abroncsokat, illetve a nagyteljesítményű autókat érinti, ahol a gumiblokkok induláskor nagyobb terhelésnek vannak kitéve. De bármely autónál és mintázatnál is kialakulhat, ha túl nagy nyomással használják az abroncsokat, így a mintablokkoknak kell átvenniük az amúgy a karkaszra jutó deformálódás feladatát is. A farkasfogas kopásra utalhat az egyre erősödő morgó gumizaj. A nem kötött forgásirányú abroncsokon ez elméletileg a forgásirány megváltoztatásával kiegyenlíthető.