Ritka, 102 karátos, tökéletesen tiszta fehér gyémánt kelt el 121 millió hongkongi dollárért (4,8 milliárd forint) egy online aukción.
A drágakövet egy neve elhallgatását kérő licitáló vette meg, az árverést a Sotheby’s a világjárvány miatt tartotta az interneten.
A gyémántot egy 271 karátos kőből vágták ki, melyet 2018-ban fedeztek fel Kanadában – számolt be róla a BBC hírportálja.
Eddig mindössze hét olyan gyémántot árvereztek el, amely hasonló minőségű volt és meghaladta a 100 karátot.
Ezen kívül először adtak el gyémántot online aukción.

Fotó: pexels
A japán gyűjtő, aki megnyerte a licitharcot, kisebbik lánya után Maiko Starnak nevezte el a drágakövet – írta közleményében a Sotheby’s kedden. A név háterében családi hagyomány áll: tavaly ugyanez a japán gyűjtő egy másik Sotheby’s-árverésen vásárolt értékes gyémántját nagyobbik lányáról Manami Starnak nevezte el.
Az eladó nem határozta meg a minimális árat, amennyiért már eladná a drágakövet.
A Sotheby’s leírása szerint „semmi sem túlzás, ami a gyémánt tisztaságát és szépségét írja le”. Tobias Kormind online ékszerkereskedő szerint „alkalmi vétel” volt, az eladó „bátor döntése”, hogy nem szab meg minimális árat, „végül visszaütött rá”.
2017-ben egy 163 karátos gyémánttal díszített nyaklánc 33,7 millió dollárért kelt el a Christie’s genfi aukcióján. Ugyanebben az évben egy alig 19 karátos, ritka rózsaszín gyémánt 50,3 millió svájci frankért (16,8 milliárd forint) talált vevőre, ez a karátonkénti legmagasabb árverési ár a világon.
Eladták az autót, amiből csak egy készült a világon
A Lexus LFA szupersportkocsi ötszáz példánya közül csupán egyetlen egyet gyártottak ilyen kivitelben; ez a példány most komoly összegeket hozhat türelmes tulajdonosának – olvasható az Origo-n.
A Lexus LFA-hoz harminc különböző árnyalatot álmodtak meg a márka színtervezői. Ezek közül tíz a gyártás első évében állt a vásárlók rendelkezésére, további húszat viszont csak a 13. hónaptól tettek elérhetővé.
Népszerűek voltak a fehér és a szürke különböző árnyalatai, sokan választották a feketét és a kéket, a merészebbek sárgában vagy narancssárgában képzelték el álmaik autóját.
Voltak azonban olyan árnyalatok, amelyek csak tervezőjük fejében harmonizáltak a javarészt szénszálas panelekből felépülő karosszéria vonalaival. Ilyen volt a Brown Stone (9J1 színkódú) fényezés, amelyet a feljegyzések szerint csupán egyetlen vevő választott az alapáron 375 ezer dollárért kínált autóhoz.
Nem sokkal azután, hogy az autó megjelent egy ritkaságokra szakosodott amerikai kereskedés honlapján, máris felkerült a hirdetésre a Sale Pending („értékesítés folyamatban„) felirat, azaz megvan a vevő a hivatalosan sötétbarna, de a fényképekről megállapíthatatlan színű autóra, és már csak a formaságok vannak hátra.
Az ár nem nyilvános, de az elmúlt években folyamatosan emelkedett a Lexus LFA értéke: az alapkivitelű, 560 lóerős modellek ma már megbízhatóan 400 ezer dollár fölött cserélnek gazdát, a korlátozott példányszámban, 571 lóerőre növelt teljesítménnyel kínált Nürburgring csomaggal szerelt verziók ára pedig lassan eléri az egymillió dollárt.