Mintegy tizenötezer jelmezt és maszkot rendelnek a magyar vásárlók az eMAG Marketplace-ről éves szinten, 2022-ben tizenöt százalékkal több ilyen termék fogyott, és mintegy húsz százalékkal, közel százmillió forintra emelkedett a forgalom az előző évhez képest – írja a Pénzcentrum. Átlagosan bruttó 8500 forintot költöttek az eMAG vásárlói az idei farsangi szezon során a gyerekekre tervezett jelmezekre és maszkokra. A felnőtteknek szánt farsangi öltözékek átlagára 56 százalékkal alacsonyabb, 3700 forint volt (az összes terméket lefedő farsangi átlag így 6100 forint).
A Pénzcentrum összesítőjéből kiderült, hogy a gyerekekre tervezett kosztümök közül a filmes jelmezek (Pókember, nindzsa, Sonic, a sündisznó, Harry Potter és Twilight), illetve a klasszikus állatfigura-jelmezek (pillangó, macska, katica stb.) voltak idén a legnépszerűbbek. Az eladott jelmezek nagyjából 60 százaléka volt lányoknak, 30 százaléka fiúknak való jelmez, a maradék pedig uniszex kivitel.
A felnőtt jelmezek közül a szakmákhoz kapcsolódó (rendőr, pilóta, légiutas-kísérő, matróz), tematikus (hawaii népviseletet utánzó, kalóz, cowboy), illetve a popkult tematikájú (A nagy pénzrablás, Anonymous), illetve a ragasztás nélkül viselhető bohócorrok voltak a legnépszerűbbek, a nemek megoszlása pedig hasonlóan alakult, mint a gyermekjelmezeknél.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)