Európai szintű megoldás szükséges

A közösségi oldalak megadóztatásában európai szinten lehetne igazán eredményes megoldást találni.

Deák Dániel
2014. 06. 19. 8:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

L. Simon László a közelmúltban felvetette, hogy a közösségi oldalakat is bevonnák az adózói körbe, ily módon folytatva a reklámadóval megkezdett folyamatot. Ezek az oldalak egyre több felhasználóval rendelkeznek és egyre több embert érnek el az ott elhelyezett reklámok, így egyre nagyobb hirdetési bevételük keletkezik ezeknek a szolgáltatóknak. Ugyanakkor a bonyolult nemzetközi struktúra miatt jelentős bevételektől esnek el azok az országok, ahol e cégek jelen vannak.

Más országokban is felmerült ugyanez a probléma. Tavaly év elején a The New York Times birtokába jutott az információ, hogy a francia elnök szerint ezek a társaságok jelentős mennyiségű adatot gyűjtenek össze felhasználóikról, amelyek eszközként szolgálnak számukra arra, hogy ezeket felhasználva célzott szolgáltatásokat, hirdetéseket kínáljanak az internetezőknek. Ezekkel a hirdetésekkel minimális adóterhelés mellett számottevő bevételre tesz szert a Google és a Facebook. Franciaországban már korábban is felmerült, hogy a nagy internetes cégekre további adóterheket vessenek ki, mindemellett számos tanulmány is született már e cégek adóoptimalizálási taktikáiról.

A probléma tehát adott, de a lehetséges eszközök még nem körvonalazódtak. Rendkívül nehéz olyan módszert találni, mellyel ezeket a vállalkozásokat is be lehetne vonni a közös teherviselésbe. Amikor felvetődött a magyarországi adóztatás ötlete, nagy értetlenkedéssel fogadták, hiszen a legtöbben elképzelhetetlennek tartották, hogy nemzeti szinten lehetséges lenne a terv megvalósítása. A kételkedésnek van alapja, hiszen egymagában Franciaország sem lenne képes erre. E területen ugyanis nemzeti szinten nehezen lehet igazán eredményes megoldást találni, európai dimenzióban erre minden bizonnyal több esély lenne. Érdekes színfolt továbbá, hogy még a magyar reklámadót elvi vagy üzleti okokból külföldről bírálók is felvetették korábban e nemzetközi vállalatok adóztatásának szükségességét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.