A Gyermekvasút építését 1947 novemberében jelentették be, és a cél kezdetektől fogva egy olyan vasút megteremtése volt, ahol bizonyos szolgálati feladatokat felnőttek felügyelete mellett iskoláskorú gyerekek látnak el, akik így játékos formában ismerik meg a vasutas életet. A tényleges építkezés egy évvel később, 1948. április 11-én kezdődött el rohammunkában, fiatalok részvételével. A Virágvölgyig (egykori Előre állomás) tartó első három kilométeres szakaszt augusztus 31-én adták át. A következő, a Szépjuhászné (egykori Ságvári-liget) megállóig tartó újabb 3,7 kilométeres második szakasz 1949. június 24-ére készült el. Végül az utolsó 4,5 kilométert Hűvösvölgy állomásig 1950. augusztus 20-án adták át. A Gyermekvasút a kezdetektől nagy népszerűségnek örvendett, a túljelentkezés rendszeres volt, pedig a vasúton dolgozó fiatalok csak az általános iskolák éltanulói közül kerülhettek ki.
360 fokos panorámaképünk a Széchenyi-hegy állomáson készült, és látható rajta néhány Ba sorozatú személykocsi (az egyik zárt utasterű, míg a másik egy kilátókocsi), illetve a háttérben egy MK45 sorozatú dízelmozdony is. A MÁV az 1970-es évek elején tíz mozdonyt vásárolt a bukaresti Augusztus 23. Művektől, melyek közül hatot a Gyermekvasútra szánt, míg a maradék négyet a sárospataki hegyközi vasúton, majd később a nyíregyházin használtak. Ebből a négy járműből hármat kiselejteztek, és az egyetlen megmaradt példányt Füzérkomlóson állították ki mint szobormozdonyt. Ezzel szemben a Gyermekvasút hat mozdonya ma is tökéletes állapotban szállítja az utasokat.
Forrás: a Gyermekvasút weboldala
A Gyermekvasút építését 1947 novemberében jelentették be és a cél kezdetektől fogva egy olyan vasút megteremtése volt, ahol bizonyos szolgálati feladatokat felnőttek felügyelete mellett iskoláskorú gyerekek látnak el, akik így játékos formában ismerik meg a vasutas életet. A tényleges építkezés egy évvel később, 1948. április 11-én kezdődött el rohammunkában, fiatalok részvételével. A Virágvölgyig (egykori Előre állomás) tartó első három kilométeres szakaszt augusztus 31-én adták át. A következő, a Szépjuhészné (egykori Ságvári-liget) megállóig tartó újabb 3.7 kilométeres második szakasz 1949. június 24-ére készült el. Végül az utolsó 4.5 kilométert Hűvösvölgy állomásig 1950. augusztus 20-án adták át. A Gyermekvasút a kezdetektől nagy népszerűségnek örvendett, a túljelentkezés rendszeres volt, pedig a vasúton dolgozó fiatalok csak az általános iskolák éltanulói közül kerülhettek ki.
360 fokos panorámaképünk a Széchenyi-hegy állomáson készült és látható rajta néhány Ba sorozatú személykocsi (az egyik zárt utasterű, míg a másik egy kilátókocsi), illetve a háttérben egy MK45 sorozatú dízelmozdony is. A MÁV az 1970-es évek elején tíz mozdonyt vásárolt a bukaresti Augusztus 23. Művektől, melyek közül hatot a Gyermekvasútra szánt, míg a maradék négyet a sárospataki hegyközi vasúton, majd később a nyíregyházin használtak. Ebből a négy járműből hármat kiselejteztek és az egyetlen megmaradt példányt Füzérkomlóson állították ki, mint szobormozdonyt. Ezzel szemben a Gyermekvasút hat mozdonya ma is tökéletes állapotban szállítja az utasokat.