A 64 éves Gyermekvasút

A Széchenyi-hegy és a Hűvösvölgy közötti távolságot megtevő Gyermekvasút 64 éve ezen a napon közlekedett először a Szépjuhászné megállóig.

3dtour.eu
2013. 06. 25. 9:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Gyermekvasút építését 1947 novemberében jelentették be, és a cél kezdetektől fogva egy olyan vasút megteremtése volt, ahol bizonyos szolgálati feladatokat felnőttek felügyelete mellett iskoláskorú gyerekek látnak el, akik így játékos formában ismerik meg a vasutas életet. A tényleges építkezés egy évvel később, 1948. április 11-én kezdődött el rohammunkában, fiatalok részvételével. A Virágvölgyig (egykori Előre állomás) tartó első három kilométeres szakaszt augusztus 31-én adták át. A következő, a Szépjuhászné (egykori Ságvári-liget) megállóig tartó újabb 3,7 kilométeres második szakasz 1949. június 24-ére készült el. Végül az utolsó 4,5 kilométert Hűvösvölgy állomásig 1950. augusztus 20-án adták át. A Gyermekvasút a kezdetektől nagy népszerűségnek örvendett, a túljelentkezés rendszeres volt, pedig a vasúton dolgozó fiatalok csak az általános iskolák éltanulói közül kerülhettek ki.

360 fokos panorámaképünk a Széchenyi-hegy állomáson készült, és látható rajta néhány Ba sorozatú személykocsi (az egyik zárt utasterű, míg a másik egy kilátókocsi), illetve a háttérben egy MK45 sorozatú dízelmozdony is. A MÁV az 1970-es évek elején tíz mozdonyt vásárolt a bukaresti Augusztus 23. Művektől, melyek közül hatot a Gyermekvasútra szánt, míg a maradék négyet a sárospataki hegyközi vasúton, majd később a nyíregyházin használtak. Ebből a négy járműből hármat kiselejteztek, és az egyetlen megmaradt példányt Füzérkomlóson állították ki mint szobormozdonyt. Ezzel szemben a Gyermekvasút hat mozdonya ma is tökéletes állapotban szállítja az utasokat.

Forrás: a Gyermekvasút weboldala

A Gyermekvasút építését 1947 novemberében jelentették be és a cél kezdetektől fogva egy olyan vasút megteremtése volt, ahol bizonyos szolgálati feladatokat felnőttek felügyelete mellett iskoláskorú gyerekek látnak el, akik így játékos formában ismerik meg a vasutas életet. A tényleges építkezés egy évvel később, 1948. április 11-én kezdődött el rohammunkában, fiatalok részvételével. A Virágvölgyig (egykori Előre állomás) tartó első három kilométeres szakaszt augusztus 31-én adták át. A következő, a Szépjuhészné (egykori Ságvári-liget) megállóig tartó újabb 3.7 kilométeres második szakasz 1949. június 24-ére készült el. Végül az utolsó 4.5 kilométert Hűvösvölgy állomásig 1950. augusztus 20-án adták át. A Gyermekvasút a kezdetektől nagy népszerűségnek örvendett, a túljelentkezés rendszeres volt, pedig a vasúton dolgozó fiatalok csak az általános iskolák éltanulói közül kerülhettek ki.

 

360 fokos panorámaképünk a Széchenyi-hegy állomáson készült és látható rajta néhány Ba sorozatú személykocsi (az egyik zárt utasterű, míg a másik egy kilátókocsi), illetve a háttérben egy MK45 sorozatú dízelmozdony is. A MÁV az 1970-es évek elején tíz mozdonyt vásárolt a bukaresti Augusztus 23. Művektől, melyek közül hatot a Gyermekvasútra szánt, míg a maradék négyet a sárospataki hegyközi vasúton, majd később a nyíregyházin használtak. Ebből a négy járműből hármat kiselejteztek és az egyetlen megmaradt példányt Füzérkomlóson állították ki, mint szobormozdonyt. Ezzel szemben a Gyermekvasút hat mozdonya ma is tökéletes állapotban szállítja az utasokat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.