A pajtában a falon van egy nyári vasúti menetrend 1939-ből. Akkoriban a Budapest-Tapolca közti 184 kilométert 3 óra 55 perc alatt abszolválták átlagos napokon, például a reggeli sebes vonattal. Manapság, ha nyáron felülünk a 14 óra 56 perckor induló 19 606-os sebes vonatra a Déli pályaudvaron 4 óra 14 perc alatt, vagyis 19.10-re érünk Tapolcára, tehát 2013-ban 19 perccel több idő alatt. Ugyanez a táv az egyik ritka gyorsvonattal 3 óra 34 perc, ezzel a lehetőséggel az elmúlt 75 évben 21 percet sikerült megspórolnunk a menetidőből. A többit most nem említem.
Majdnem 20 éve költöztem vidékre Budapestről, ezért volt időm beletörődni a lokális és országos tömegközlekedésünk anomáliáiba és sajnos abba is, hogy a fővárosi barátainknak autó nélkül gyakorlatilag szinte egész napos projektet biztosít a lakóhelyünk megközelítése, majd nem kevés organizálást, kitartást és állhatatos türelmet annak elhagyása. Okulásként közzétenném az egyik vállalkozó szellemű barátunk kalandos hazatávozását.
„H, kedves Brigi, a buszmegállóban az újabb, hisztérikus rohanás után kb. 10 percet vártam. Amikor felszálltam, a sofőr rám mordult.
– Tessék! – Kérdőn néztem rá, gondoltam, kéri a nyugdíjasbérletem.
– Tessék! Valami?! – durvul tovább.
– Nem értem – mondtam.
– Hova megy?! Vagy valami!
– Révfülöpre.
– Az a másik megálló!
Ha szelíd lett volna a sofőr, most Tapolcán dekkolnék a pacalrestiben. Révfülöpön kiderült, hogy Székesfehérváron át kell szállni. De állítólag van wifi. Most már 15 perce állunk Füreden. Fehérváron csak 5 perc van a csatlakozásig. 32 fok hőség. Van net a vonaton, de nem megy el az e-mail, viszont tudtam olvasni. Brigi, bosszant, hogy már pénteken nem mondtam, hogy milyen vicces volt látni a vécéablakból a farakást, meg a buja kötést a konyhában, és pláne szedni tegnap a fotóból a kosárba az aprófát. De hát szörnyen dekoncentrál az, hogy koncentrálnom kell.
Átszálltam Székesfehérvárott, zihálva lépcsőn le, lépcsőn fel, se lift, se bőröndplató. 20 perc várakozás. Közben indiai jógiként visszatartottam az európai vizelést. Amikor elindult végre a vonat, nem tudtam kinyitni a hipermodern vécéajtót: a piros WC monogram áthúzva. Kétszer végigmegyek az 50 méteres, high tech vagonon, mindkét végén zárva az ajtó. Várok a vécé előtt. Gyanítom, hogy senki sincs benn. Elcsípem a hirtelenszőke kalauznőt.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!