Globálisan vizsgálva 1 százalékkal nőtt a Coca-Cola forgalma, ám a hazai, észak-amerikai piacon 1 százalékos visszaesés volt tapasztalható. A kedden közzétett adatok szerint a nyereség 8 százalékkal esett vissza 1,71 milliárd dollárra. A bevétel összességében 3,6 százalékkal csökkent, 11,04 milliárd dollárra. Igaz, a csökkenést erősítette a brazil és Fülöp-szigeteki töltőüzemek eladása. Ezt a tényezőt figyelmen kívül hagyva 4 százalékkal nőtt volna a forgalom. A Coca-Cola-részvények árfolyama 3,5 százalékot esett, mivel az elemzők magasabb forgalmi mutatókra számítottak. Az USA-ban egyre csökken a cukros üdítők iránti kereslet. A Coca-Cola és ősellensége, a Pepsi is egyre inkább erősít más termékek területén is, jelentősen bővítve az ásványvíz-, gyümölcslé- és teakínálatot.
Ódor Tamás
GlobalFX.hu – Vagyonkezelés felsőfokon
Az amerikaiak egyre kevesebb Coca-Colát isznak
Az észak-amerikai piacokon egyre inkább az egészségesebb italok felé fordulnak a fogyasztók.
2014. 02. 19. 11:51
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!