Öt futammal a zárás előtt Fernando Alonso első hallásra megnyugtató fölénnyel, 24 ponttal, de azért nem behozhatatlanul vezet a szívósan kapaszkodó Kimi Räikkönen előtt, így a hét végi Olasz Nagydíj előtt megint leírhatjuk, mint két hete, hogy a finn és a McLaren kap egy újabb „utolsó” esélyt. Räikkönen akkor meg is nyerte az első török futamot, ám a spanyol a második helyre hozta be a Renault-t, így a különbség csak két ponttal lett szűkebb köztük.
Ha valahol, akkor most Monzában tényleg nem üres szólam, hogy eldől, ki a leggyorsabb, ugyanis a mezőny az F–1 azon pályájára érkezett, ahol a legnagyobb átlagsebességet mérik, 250 km/órát, miközben egyes szakaszokon 370 fölé is mennek a pilóták. A monzai história azonban óvatosságra kell hogy intse a versenyzőket. A száguldó cirkusz itt élte meg a legnagyobb tragédiáját, amikor 1961-ben a német Von Trips a hírhedt Parabolica kanyarból a nézők közé repült, s vele együtt tizennégyen haltak meg. De itt veszítette életét két világbajnok is, 1955-ben egy tesztelésen az olasz Alberto Ascari, 1970-ben pedig a nagydíj edzésén az osztrák Jochen Rindt, a Forma–1 egyetlen posztumusz világbajnoka. A svéd Ronnie Peterson 1978-ban a rajtbalesetben kigyulladó autójában szenvedett végzetes sérüléseket, és sajnos van időben közelebbi tragédia is: öt éve egy lerepülő kerék egy tűzoltó halálát okozta.
S hogy most biztosan ne legyen egyszerű a pilóták dolga, az előrejelzések szerint pénteken és szombaton szikrázó napsütés, vasárnap viszont záporok, zivatarok fogadják a mezőnyt. A nézőket idén mégsem az időjósok riasztják el igazán, hanem sokkal inkább a Ferrari idei halovány produkciója…

Egy borászat, amely a Balaton mellől hódította meg a világot