Itt lehet Kimi Räikkönen utolsó esélye

A múlt héten elhunyt Jules Bianchira emlékezik a mezőny a 30. Magyar Nagydíjon a vasárnapi futam előtt.

MNO
2015. 07. 24. 8:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hát elkezdődött. Ma délelőtt immár harmincadik alkalommal bőgnek fel a Forma–1-es autók motorjai, hogy aztán vasárnap délután eldöntsék egymás közt, 2015-ben ki lesz a Hungaroring királya. Tegnap az utolsó simításokkal is végeztek, a pályamunkások az utolsó szöget is beverték, így a délutáni bokszlátogatásra érkező több mint tízezer ember már egy teljesen felkészült pályára érkezett meg.

Sergio Perez hatalmasat bukott az első szabadedzésen péntek délelőtt, amit piros zászlóval meg is szakítottak. A mexikói pilóta jól van, de a Force India rommá tört. Aztán éppen Kimi Raikkönen kapott defektet, amiért újra jött a piros zászló.

Az első szabadedzést egyébként Lewis Hamilton nyerte, csapattársa, a német Nico Rosberg végzett a második, Räikkönen pedig harmadik helyen.

Egy biztos, már tegnap hatalmas dugó alakult ki a Hungaroring környékén, ugyanis azok, akik háromnapos belépővel rendelkeznek, egészen közelről, konkrétan a bokszutcában nézhették meg a versenyautókat, találkozhattak a pilótákkal. Mindenesetre a rendőrség jól vizsgázott, és határozott, de udvarias fellépésüknek köszönhetően senki sem maradt le erről a különleges élményről.

 

Jules Bianchi halála sajnos rányomja a bélyegét a pályán uralkodó hangulatra. A 25 éves korában elhunyt franciát ugyanis mindenki szerette, éppen ezért úgy döntöttek az illetékesek, hogy a Forma–1 nagy családja, pilóták, csapatok és rajongók közösen búcsút vehetnek tőle a Magyar Nagydíjon. Maga a vasárnapi verseny egyperces gyászszünettel kezdődik Bianchi emlékére, illetve valamennyi pilóta autóján egy búcsúfelirat lesz majd látható: Ciao Jules.

A Hungaroring négyszeres győztese, a világbajnoki címvédő Lewis Hamilton szeretne a többiektől külön is emlékezni az elhunytra, és ennek megvalósításához a rajongói segítségét kéri. – Szeretném, ha minél többen írnának a Facebook-oldalamra, hogy milyen felirat kerüljön fel Jules-re emlékezve a sisakomra. A hozzászólásokban várom a javaslataitokat, a két legjobb pedig felkerül a sisakomra és az autómra – írta ki közösségi oldalára a címvédő.

Persze nemcsak a gyász van jelen a mogyoródi pályán. Az FIA illetékesei ismét két DRS-zónát jelöltek ki: a 130 méterrel a tizennégyes (utolsó) kanyar csúcspontja, valamint 6 méterrel a kettes kanyar után hozhatják működésbe a versenyzők az állítható hátsó szárnyat. A versenybírák munkáját ezúttal az ötszörös Le Mans-i győztes, korábbi F1-es versenyző, olasz Emanuele Pirro segíti majd, míg a Pirelli a Magyar Nagydíjra a sárga oldalfalú lágy és a fehér jelölésű közepes gumiabroncsokat hozta el.

 

– Az egyik leglassabb aszfaltcsíkon folytatódik a világbajnokság, ahol látszólag véget sem érnek a technikás kanyarok. Ez a versenyzőket, az autókat és a gumikat is komoly kihívás elé állítja, a célegyenest kivéve ugyanis nincs a pályának olyan pontja, ahol lélegzetvételnyi szünethez lehet jutni. A pályán nem könnyű előzni, szóval a gumistratégia ezúttal is döntő lehet – jelentette ki Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója.
Az összetett második helyén álló Nico Rosberg úgy érzi, idén akár a világbajnoki címet is megszerezheti, és ehhez egy nagyon fontos lépést tehet a Hungaroringen. – Tavaly nem alakult számomra ideálisan a verseny, de az idén mindenben készen állok arra, hogy nyerjek. Az időmérőn nagyon fontos lenne a pole pozíció megszerzése, bízom benne, hogy ez sikerülni fog – közölte Rosberg.

„Igenis megvan a sebességem a szerződésem meghosszabbításához, ám higgyék el nekem, már hozzászoktam a pályafutásom jövőjét illetően az ilyen felhajtáshoz. Tavaly is ugyanezt kellett átélnem, és akkor is azt mondtam, számomra nem létkérdés, van-e szerződésem. Egyértelművé tettem a csapat számára, hogy maradni szeretnék a következő évre.”

A Ferrari pedig abban bízik, hogy a magyar pályán közelebb kerülhet a Mercedeshez. Sebastian Vettel még sosem tudott itt nyerni, míg sokan úgy vélik, a Magyar Nagydíj jelenti Kimi Räikkönen utolsó esélyét arra, hogy megtarthassa ülését 2016-ra. Mindenesetre a finn szereti a magyar pályát, 2005-ben már nyert is itt, míg 2013-ban a Lotus pilótájaként is a dobogóra állhatott. – Mindent megteszek azért, hogy jól szerepeljek. Már közel járok ahhoz, hogy azt hozzam, amit várnak tőlem. Nem aggódom a következő év miatt, majd az idő eldönti, kapok-e lehetőséget jövőre – nyilatkozta Räikkönen.

Szintén a dobogóra hajt Mogyoródon a Williams gárdája. A brazil Felipe Massa szerint Silverstone-ban bebizonyították, ismét versenyképesek. – Az alacsony csúcssebesség miatt a mogyoródi pálya nem a legmegfelelőbb az autónknak, de az előző versenyen megmutattuk, újra versenyképesebbek vagyunk. Hiszem, hogy odaérhetünk a dobogóra – sommázta véleményét Massa.

A Hungaroring legeredményesebb istállója, a McLaren egészen más célokkal érkezett Magyarországra. Fernando Alonso – 2003-ban pályafutása első győzelmét aratta itt – úgy véli, ha valahol, akkor itt megfordulhat a sorsuk. – Úgy hiszem, a szezon második felében egy másik McLarent látunk majd, egy jóval versenyképesebbet. Ehhez a fejlesztéseink már megérkeztek, így nem kizárt, hogy végre egy jó versenyt vívhatunk már a Hungaroringen – idézte Alonso szavait a Forma–1 hivatalos oldala.

Ráadásul erre most tényleg minden esélyük megvan a wokingiaknak, ugyanis a Motorsport Világtanács legutóbbi döntésének köszönhetően friss Honda-motorokkal vághat neki Alonso és Jenson Button a Magyar Nagydíjnak, és nem kell attól félniük, hogy emiatt rajtbüntetést kapnak. A FIA döntése alapján a sportág új motorgyártói első szezonjukban eggyel több – azaz négy helyett öt – erőforrást használhatnak fel büntetlenül.

A vb állása
Pilóták: 1. Hamilton 194 pont, 2. Rosberg 177, 3. Vettel 135, 4. Bottas 77, 5. Räikkönen 76, 6. Massa 74.
Konstruktőrök: 1. Mercedes 371 pont, 2. Ferrari 211, 3. Williams 151, 4. Red Bull 63, 5. Force India 39, 6. Lotus 29.

A 2015-ös vb-mezőny (rajtszám): Mercedes: Lewis Hamilton (brit) 44, Nico Rosberg (német) 6, Red Bull: Daniel Ricciardo (ausztrál) 3, Danyiil Kvjat (orosz) 26, Williams: Felipe Massa (brazil) 19, Valtteri Bottas (finn) 77, Ferrari: Sebastian Vettel (német) 5, Kimi Räikkönen (finn) 7, McLaren: Fernando Alonso (spanyol) 14, Jenson Button (brit) 22, Force India: Nico Hülkenberg (német) 27, Sergio Pérez (mexikói) 11, Toro Rosso: Max Verstappen (holland) 33, Carlos Sainz (spanyol) 55, Lotus: Romain Grosjean (francia) 8, Pastor Maldonado (venezuelai) 13, Sauber: Marcus Ericsson (svéd) 9, Felipe Nasr (brazil) 12
Manor: Will Stevens (brit) 28, Roberto Merhi (spanyol) 98

A mai program
10.00–11.30 Forma–1 első szabadedzés
12.00–12.45 GP2 – szabadedzés
14.00–15.30 Forma–1 második szabadedzés
15.55–16.25 GP2 – időmérő
16.45–17.30 Porsche Mobil 1 Supercup – szabadedzés
17.50–18.35 GP3 – szabadedzés

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.