A hétvégén megint motorbőgéstől lesz hangos a Hungaroring, ugyanis az idei, világversenyektől zsúfolt versenyszezont a német túraautó-bajnokság (DTM) zárja le a mogyoródi pályán. Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint roppant sikeres esztendőn vannak túl, szeptemberben visszafizették a 2008-ban felvett 1,5 milliárd forintos hitelt, és ha minden jól alakul, akkor 2018-ban a gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnye is ellátogat hozzánk.
– A hétvégével lezárul az idei versenyszezon a Hungaroringen. Milyennek értékeli a maguk mögött hagyott hónapokat?
– Kifejezetten jól sikerült az idei szezonunk, és az év legfontosabb versenyén, a Formula 1 magyar nagydíján túlszárnyaltuk az előző évi bevételt. Elkészült az új aszfaltcsík, ráadásul ennek bruttó 750 millió forintos költségét önerőből finanszíroztuk, így nincs más kívánságom, mint hogy szeretnénk ezt a sikeres szezont egy tökéletesen lebonyolított DTM-hétvégével lezárni.
– A versenypályán kívül még egy győzelmet arattak: az utolsó fillérig visszafizették a 2008-ban felvett banki hitelt.
– Így van, szeptember végén már a tulajdoni lapra a tehermentes szót rá lehet írni. A nyolc éve felvett 1,5 milliárd forintból végezték el az akkori jelentős átalakításokat, és egészen idáig nyögtük negyedévente a kamatokat és a részleteket. Tény, hogy korábban, amikor még a magyar állam és az Osterman Kft. volt a tulajdonosa a Hungaroringnek, kétszer is tőkeemelést hajtottunk végre az adósságok rendezése miatt, ám erre azóta nem volt szükség, amióta száz százalékig állami tulajdonba került a pálya. A hitel visszafizetésében az elmúlt négy-öt év nyereséges gazdálkodása játszott főszerepet.
– A jegyeladásokon kívül milyen bevételi forrása van a Hungaroringnek?
– Az időjárási körülményeket figyelembe véve 200-220 napon át értékesítjük a pályát különféle rendezvények számára. Ez mára teljesen beállt, így ezzel a nagyon fontos bevételi forrással is számolhatunk.
– A Formula 1-nek új tulajdonosa van, rengeteg, az eddigi vezetés törekvéseivel teljesen szembemenő elképzelésekkel. Ez befolyásolhatja a magyar nagydíj helyzetét?
– Nem, hiszen 2026-ig szerződésünk van a futamok megrendezésére. Ám a három alappillérben, amelyet az új tulajdonosok mindenképpen szeretnének megváltoztatni – az európai helyszínek helyzetének megerősítése, olcsóbb rendezési költségek és olcsóbb jegyárak – tökéletesen azonosulni tudunk, és teljes mellszélességgel támogatjuk. Ugyanis az olcsó jegyárak miatt még több magyar néző jönne ki F1-futamra, ez mindig is a szívügyünk volt. Nem véletlen, hogy megvalósítottuk például a három napra érvényes 10 ezer forintos jegyet, amelyhez ráadásul utazási kedvezményeket is tudtunk biztosítani.