időjárás 18°C Paszkál 2022. május 17.
logo

Hamiltonnak kristálygömb kellene a jósláshoz

Fábik Tibor
2019.03.28. 13:18
Hamiltonnak kristálygömb kellene a jósláshoz

Másfél hete a Mercedes kettős győzelmével indult a 2019-es Formula–1-es vb, azonban az ötszörös világbajnok és címvédő Lewis Hamilton szerint – aki Melbourne-ben „csak” második lett Valtteri Bottas mögött – legalább négy futam kell ahhoz, hogy látszódjanak a valós erőviszonyok. Ám azért már vasárnap este, a Bahreini Nagydíj után is okosabbak lehetünk.

Ausztráliában Bottas nem kis meglepetésre tükörsima győzelmet aratott, több mint húsz másodpercet vert Hamiltonra azután, hogy tavaly egyetlen versenyt sem tudott megnyerni. Max Verstappen a Red Bullban elégedetten nyugtázta a harmadik helyet, a Ferrarinál viszont Sebastian Vettel negyedik és Charles Leclerc ötödik helye után rögtön megkongatták a vészharangot. Elvégre a szezon előtti barcelonai teszteken Vettel jegyezte a legjobb köridőt – ha csak hajszállal is Hamilton előtt –, a szezonnyitón azonban majdnem egy perccel kapott ki Bottastól, ami jóval túl van az elviselhetőség határán.

Időközben kiderült, hogy az Albert Parkban a tűzpiros autók beállításával, az egyensúlyukkal volt a gond, ami az olaszok reményei szerint már a múlté. Vettel sem aggódik, vagy legalábbis jól palástolja. – Úgy gondolom, hogy az idén mindhárom topcsapatban megvan a kellő potenciál ahhoz, hogy nagyon erős éve legyen, és így hat versenyzőnek lesz majd beleszólása a vb-címért folyó harcba. Mi persze elsősorban magunkra fókuszálunk, és bízunk benne, hogy mindketten a többiek előtt leszünk – jegyezte meg a négyszeres világbajnok.

A Mercedesnél is úgy vélik, hogy a Ferrarival a melbourne-i gondjai ellenére komolyan kell számolni. – Barcelonában láthattuk, hogy milyen jók, és akkor azt gondoltuk, hogy mi most csak a második legerősebb csapat vagyunk – nyilatkozta Toto Wolff, a stuttgarti istálló csapatfőnöke. – A bahrei­ni verseny már csak a körülmények miatt is egészen más lesz, mint a melbourne-i volt. Az első és a harmadik szabadedzésre napközben kerül sor, amikor a levegő és a pálya hőmérséklete is magas lesz, az időmérőt és a futamot viszont este rendezik, amikor lejjebb megy a hőmérő higanyszála. S így nem lesz könnyű eltalálni az autók ideális beállítását.

Melbourne-ben Valtteri Bottas volt a leggyorsabb
Fotó: Reuters

Lewis Hamilton szerint még a Bahreni Nagydíj után sem tisztul le a kép az erőviszonyokat illetően: „Hosszú évek tapasztalatai alapján mondhatom, legalább négy futamon túl kell lennünk ahhoz, hogy képben legyünk. Voltak olyan évek, amelyek úgy indultak, hogy minden versenyt más nyert. Azt, hogy most hogyan lesz, nem tudom, nincs kristálygömböm. De azt megígérhetem, hogy mi keményen odalépünk.”

Így vannak ezzel a Red Bullnál is, az idén Honda-motorra váltott energiaitalos istálló, amely tizenkét év után szakított a Renault-val, Melbourne-ben várakozáson felül teljesített, Verstappen erőből könnyedén előzte meg Vettelt a pályán. Pierre Gasly csak 11. lett, de ebben közrejátszott, hogy csupán a 17. helyről indulhatott, miután a csapatvezetés eltaktikázta az időmérőjét. Helmut Marko, a Red Bull sokat szereplő tanácsadója szerint évek óta nem volt ilyen jó autójuk szezonkezdésre, és ha nem szúrják el Gasly időmérőjét, akkor ő megelőzhette volna a Ferrarikat. Christian Horner csapatfőnök is elégedett az Ausztrál Nagydíjon látottakkal, de ő óvatosabb: „A Mercedes meglepett a tempójával, a Ferrari pedig csalódást keltett. Ám az, hogy ez lesz-e a trend később is, azt majd csak a bahreini verseny után mondhatjuk meg. Mi mindenesetre jól kezdtük a szezont, és erre kell építenünk.”

Kapaszkodót találhat a Haas, a Renault, az Alfa Romeo, a Racing Point, a Toro Rosso és a McLaren is, hiszen Melbourne-ben az első tizenkét helyezett között mindegyiküknek volt egy autója – de valamennyiüknek csak egy. A tíz csapatból kilencet már megemlítettünk, de szólnunk kell a tizedikről is, mert a patinás Williamsnek a tavalyi bűnrossz autóját is sikerült alulmúlnia, és ennek a leszűréséhez a Bahrei­ni Nagydíjat sem kell megvárnunk.