Valtteri Bottas nem törődött a tiltással

Vasárnap a melbourne-i szezonnyitón Bottas csupán a negyedik futamgyőzelmét aratta, de ezzel történelmet írt: ő az első pilóta, aki huszonhat pontot kasszírozott a sikerével.

2019. 03. 19. 7:18
2019 Australian Formula One Grand Prix in Melbourne
epa07444160 Valterri Bottas of Finland (R) and Lewis Hamilton of Great Britain spray one another with champagne after they finished first and second respectively in the Formula 1 2019 Australian Grand Prix at the Albert Park Grand Prix Circuit in Melbourne, Australia, 17 March 2019. EPA/JULIAN SMITH AUSTRALIA AND NEW ZEALAND OUT Fotó: EPA/Julian Smith
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vasárnap a melbourne-i szezonnyitón Valtteri Bottas (képünkön) pályafutása során csupán a negyedik futamgyőzelmét aratta, de ezzel történelmet írt: ő az első pilóta, aki huszonhat pontot kasszírozott a sikerével. A Mercedes finn versenyzője jegyezte a leggyorsabb kört, ami idén plusz egy pontot ér, azzal a feltétellel, hogy az első tíz között kell célba érni. Mindez fontos kitétel, különben előállna az a helyzet, hogy a mezőny második felében haladók a futam vége felé sorban kiállnának kerékcserékre, és a friss gumikon, könnyebb autókon – mert az üzemanyag java részét már elhasználták – jó eséllyel közülük kerülne ki a leggyorsabb kört elérő. A gyengébbek különversenye, amivel semmit sem kockáztatnának, elvonná a figyelmet az élmezőnyről, ahol jól meg kell gondolni, mit érdemes bevállalni.

Melbourne-ben, élete legjobb versenyén Bottas már huszonöt másodperccel is vezetett mercedeses csapattársa, az ötszörös világbajnok Lewis Hamilton előtt, így belefért volna neki, hogy kereket cserél, ilyen nagy előnnyel az első helyre jött volna vissza. Legalábbis akkor, hogy ha a szerelők nem hibáznak, és a technika ördöge sem szól közbe. Bottas puhatolózására a mérnöke közölte, szó sem lehet a kerékcseréről, a pilóta erre hatékonyabb motormódba kapcsolt, a használt gumijain nyomta meg a tempót, és így is megfutotta a leggyorsabb kört. Utóbb kiderült, ezzel is szembement Toto Wolff csapatfőnök utasításának.

Fotó: EPA/Julian Smith

„A reggeli értekezleten, amikor a stratégiáról beszéltünk, megtiltottam a pilótáinknak, hogy ráhajtsanak a leg­gyorsabb körre, ha dobogós pozícióban vannak. De ezt mindenki semmibe vette, a versenyzők és a mérnökök is. Végül is örülök, hogy az extra pontot is begyűjtöttük, és jó ötletnek tartom, hogy van ilyen lehetőség, ez is a show része. Ám át kell gondolni, hogy ezért milyen kockázatot érdemes vállalni” – szögezte le Wolff.

Nos, ezen eltöprengtek a Ferrarinál is, amely várakozáson alul teljesítve csak negyedik (Sebastian Vettel) és ötödik (Charles Leclerc) helyet szerzett. A maranellóiak megtehették volna, hogy mindkét pilótájukat kihívják kerékcserére – a monacóinak fél perc előnye volt Kevin Magnussen (Haas) előtt –, és valamelyikük friss gumikon jó eséllyel megszerezhette volna a leg­gyorsabb körért járó egy pontot, ám az újdonsült csapatfőnök, Mattia ­Binotto elmondta, nagy lett volna a rizikó.

Erről Romain Grosjean (Haas) tudna igazán mesélni, akinek a szerelők – akárcsak a tavalyi Ausztrál Nagydíjon – most is rosszul rögzítették az egyik kerekét.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.