Hatvanhat településnek ezernyi lehetőség

Hatvanhat települést érint a jövőre hazánkban rajtoló Giro d’Italia, ez hatvanhat esély arra, hogy városaink és falvaink megmutassák magukat a világnak az olasz körverseny kapcsán.

Magyar Nemzet
2019. 11. 27. 7:06
The pack of riders competes during the sixth stage of the 98th Giro d'Italia cycling race
Jövőre három szakaszon Magyarországon is várják a kreatív szurkolókat Fotó: Reuters
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hatvanhat települést érint a jövőre hazánkban rajtoló Giro d’Italia, ez hatvanhat esély arra, hogy városaink és falvaink megmutassák magukat a világnak az olasz körverseny kapcsán – hangzott el tegnap Veszprémben a Giro Hungary 2020 szervezőcsapatának tájékoztatóján.

A szervezők az említett hatvanhat település vezetőinek tartottak prezentációt a világ egyik legnagyobb kerékpáros-körversenyéről, ma pedig a rajt-cél városok (Budapest, Győr, Székesfehérvár, Nagykanizsa), illetve a fővárosi kerületek vezetői kapnak bepillantást a kulisszák mögé.

Jövőre három szakaszon Magyarországon is várják a kreatív szurkolókat
Fotó: Reuters

Révész Máriusz, a Giro Hungary 2020 szervezőbizottságának elnöke, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos leszögezte: a Giro d’Italia hatalmas lehetőség minden érintett település számára, hiszen a világ figyelmét Magyarországra irányítja.

– Az elmúlt években több mint nyolcszázmillióan követték figyelemmel az olasz körverseny eseményeit. Érdekes belegondolni, hogy ezek az emberek jövőre a mi városainkat és falvainkat fogják látni –fogalmazott Révész Máriusz.

– Egyetlen más sportesemény sem képes olyan módon bemutatni egy helyszínt a világnak, mint egy országúti kerékpárverseny, így nagyon fontos, hogy a települések milyen képet tudnak kialakítani saját magukról, milyen kreatív ötletekkel próbálják felhívni magukra a figyelmet.

Elképesztő sztorikat hallani a témában: Írországban az egyik településen egy teljes birkanyájat rózsaszínre festettek azért, mert a Giro színe hagyományosan a rózsaszín. Olaszországban egy-egy szakaszt átlagosan négyszázezer ember kísér figyelemmel a helyszínen. Bízom benne, hogy egy-egy városban, településen nálunk is népünnepély fogadja majd a mezőnyt, s biztos vagyok benne, hogy aki látja majd ezt az elképesztő karavánt, az unokáinak is meséli majd az élményt.

Sió Zoltán, a Giro Hungary 2020 projektvezetője bejelentette, a városok képviselőit meghívják a Grande Partenza, vagyis a Nagy rajt Hősök terén felállított VIP-területére, majd hozzátette: nyitottak az együttműködésre, várnak minden ötletet, információt, sőt a legjobb harminc Giro-arculatot bemutató települést díjazzák.

A négyszáz kilométer hosszú magyarországi útvonalon pedig vérbeli kerékpáros-fesztiválra, sztárfellépőkre, sportélményre, családi programokra és hatalmas bulira lehet készülni.

Eisenkrammer Károly, a Giro Hungary 2020 operatív vezetője és Szilasi László, a Giro Hungary 2020 sportszakmai vezetője a Tour de Hongrie tapasztalataira építve a sportszakmai háttérre világított rá, ugyanakkor azt is megerősítették, hogy a Giro a lehető legjobb reklám, hiszen világsztárok állnak oda a rajthoz. S egy-egy, a településen készült fotó Peter Saganról, Vincenzo Nibaliról vagy a többi sztárról bejárhatja az egész világot. A rajongók azonban semmiképpen sem veszélyeztethetik a sportolók vagy a nézők biztonságát.

Mezei Dániel, a Giro Hungary 2020 kommunikációs igazgatója számokkal és tényekkel világított rá a Giro jelentőségére. Elmondta, az elmúlt években 181 óra élő közvetítésben és 445 adásban látták világszerte a Giro eseményeit.

A 2018-as versenyről 520 fotóriporter és újságíró tudósított, nem beszélve az Eurosport élő közvetítéseinek értékéről. Elég csak megemlíteni, hogy a népszerű sportcsatornán a harminc másodperces reklámidő több millió forint, országimázs szempontjából rengeteget jelent a többórányi közvetítés.

A 103. Giro d’Italia első három szakaszát rendezik Magyarországon május 9. és 11. között, mielőtt Olaszországban folytatja útját a mezőny. Az első etap egy 8,6 kilométeres budapesti időfutam lesz, majd Budapest–Győr és Székesfehérvár–Nagykanizsa szakaszokra kerül sor. Magyarországot korábban még egyik nagy háromhetes verseny sem érintette.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.