Guardiola, a javíthatatlan kocsitörő

Lehet, hogy Pep Guardiola a világ legjobb futballedzője – ha a fizetést értékmérőnek tekintjük, akkor mindenképpen –, de hogy vannak nála jobb sofőrök, az erősen valószínű. A Lu Martín–Pol Ballús katalán szerzőpáros nemrégiben megjelent könyvében (Pep's City: The Making of a Superteam) ugyanis arról olvashatunk, hogy amióta 2016-ban Guardiola megérkezett Manchesterbe, már négy nagy értékű gépkocsit tört össze, sőt, egyéb huncutságok is vannak a rovásán.

Ch. Gáll András
2020. 01. 15. 14:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kezdjük az állítással, miszerint Guardiola a világ legjobb futballedzője. Ez ugyan nem olyasvalami, amit egzakt módon el lehetne dönteni, de tény, hogy pillanatnyilag a legjobban fizetett trénerek listájának élcsoportja így fest:

Pep Guardiola (Manchester City) 23 millió euró/év

José Mourinho (Tottenham Hotspur) 17,5 millió

Diego Simeone (Atlético Madrid) 15 millió

Rafa Benítez (Dalian Yifang) 13,5 millió

Fabio Cannavaro (Guangzhou Evergrande) 12 millió

Zinedine Zidane (Real Madrid) 12 millió

Antonio Conte (Internazionale) 11 millió

Thomas Tuchel (PSG) 9 millió

Ernesto Valverde (Barcelona – volt) 9 millió

Jürgen Klopp (Liverpool) 8 millió

Persze azon lehetne vitatkozni, hogy Valverde jobb edző-e, mint Klopp, meg aztán a kínai pénzbőség jócskán felverte az árakat a Távol-Keleten (lásd Benítez és Cannavaro szerencséjét), de Guardiola aligha véletlenül áll a lista élén. Pályafutása során csapataival (Barcelona, Bayern München, Manchester City) 28 trófeát nyert, közte két Bajnokok Ligája-serleget és nyolc bajnoki aranyérmet a földkerekség három legrangosabb ligájában.

Viszont az is biztos, hogy az edzői talentum nem feltétlenül jár együtt a makulátlan gépkocsivezetői képességekkel.

Guardiola ugyanis egészen pontosan 536 000 euró értékű autót tört össze, mióta a City menedzsere. – Pep már Barcelonában is hírhedt volt kockázatos vezetői stílusáról, ennek általában a visszapillantó tükrök látták a kárát, rendszeresen letörte azokat, olyan közel haladt el más autók mellett. Ám miután megérkezett Manchesterbe, szintet lépett – olvashatjuk Martín és Ballús könyvében.

Kezdte egy viszonylag olcsó, mindössze 35 000 euró (bő tizenegy millió forint) értékű Mini Cooper totálkárosra törésével, utána egy 93 000 eurós Mercedes GLE típusú kocsival karambolozott, a folytatás egy Range Rover (175 000 euró) ledarálása volt, végül a koronát egy 233 000 eurós Bentley Continental GT lerombolásával tette fel manchesteri közúti ámokfutására.

Ez összesen annyi mint 536 000 euró (folyó áron 180 millió forint).

De van itt még más is. Amikor megkapta a dízelüzemű Range Roverét, az első tankolás alkalmával benzint töltött a terepjáróba, amely néhány mérföld megtétele után nem tudott tovább menni. Jött az autómentő, ki kellett cserélni a tönkretett motort...

Szóval ezekből a példákból is látható, hogy Guardiola azt az elvet vallja, miszerint nem az ember van az autóért, hanem fordítva: az autó az emberért.

Tény, hogy a katalán mágus úgy ért a csapatvezetéshez, mint talán senki más, de hogy az autóvezetéssel gondja vannak, az is biztos...

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.