A mostantól az NFL közvetítési jogait itthon birtokló ARENA4 teljes körűen augusztus 1-jétől lesz elérhető Magyarországon. Jelen állás szerint a Vodafone, a PR-Telecom és a Hello Digital előfizetőinek lesz fogható a csatorna. A szerződés három országra (Csehország, Szlovákia, Magyarország) és három évre szól, és vélhetően többet is kínált a jogokért, mint a 2004 óta a magyar piacon exkluzivitást élvező konkurense. Az Index.hu kérdésére a cég annyit árult el, hogy millió dolláros üzletről van szó.
– Az ARENA4 a sport új arcát képviseli Magyarországon – mondta Nick Doff, a Network4 üzletfejlesztési igazgatója a több szerkesztőségnek is eljuttatott közleményben. – Az NFL, a MotoGP, az IndyCar, az NHL, a skót Premier League, az angol másodosztályú bajnokság, a Championship és a francia férfi kézilabda-bajnokság közvetítési jogának megszerzése átfogó és színvonalas sportportfóliót biztosít a piacon, és tekintélyes választási lehetőséget kínál a nézőknek. Célunk az, hogy a sportesemények, valamint a stúdióműsorok sugárzásának minősége méltó legyen az NFL presztízséhez és az általa kínált izgalmakhoz. Dinamikus, adrenalinlöketet adó sportcsatornánk, az ARENA4 tökéletes kiegészítője lesz a portfóliónkba tartozó szórakoztató csatornáknak: a TV4-nek, a Story4-nek, a Galaxy4-nek és a Film4-nek.

Az NFL-t 2004 óta a Sport Televízió közvetítette Magyarországon. Az NFL-meccsek népszerűsége gyorsan nő hazánkban – írta a Network4. A Nielsen Közönségmérés adatai szerint az élő mérkőzések nézettsége ma már eléri a négy legnagyobb európai futballbajnokság meccseinek nézettségét. A legutóbbi döntőt, a Super Bowlt például a 18–59 év között férfi célközönség 23 százaléka követte élőben.
Azt egyelőre nem tudni, hogy az NFL 2020-as idénye a tervezett módon és időben el tud-e indulni a koronavírus-járvány függvényében, jelen állás szerint szeptemberben rajtol az új bajnokság.
A Sport TV reakciója
A hírt ugyancsak közleményben kommentálta az NFL-t eddig közvetítő sportcsatorna, a Sport TV.
„Büszkék vagyunk, hogy 2004-ben belevágtunk az NFL-kalandba, ami akkor Magyarországon jóformán ismeretlen volt. Egy egész generáció szeretett bele ebbe a sportágba az elmúlt valamivel több mint 15 évben. A televíziós sportjogokért zajló versenyben az árak folyamatosan növekednek, de észszerű üzleti vállalkozásként működve a Sport TV nem akart a már eleve jelentősen megemelt árajánlatunknál még magasabb összeget kínálni az NFL közvetítési jogaiért.