Az 53 körös Olasz Nagydíjon a pole pozícióból a vb-pontversenyben vezető Lewis Hamilton (Mercedes) indulhatott, a hatszoros világbajnok brit pilóta mellé az első sorba még csapattársa, Valtteri Bottas, a másodikba Carlos Sainz (McLaren) és Sergio Pérez (Racing Point), a harmadikba Max Verstappen (Red Bull) és Lando Norris (McLaren) került a szombati időmérő alapján. (Amelyen folytatódott a Ferrari idei vesszőfutása, Charles Leclerc a 13., Sebastian Vettel csak a 17. rajtpozíciót szerezte meg.)
Vasárnap Hamilton könnyedén eljött a rajtnál, Bottas viszont négy helyet hátracsúszott, az ötödik helyről induló Verstappen pedig a nyolcadikra esett vissza. Hamiltonra idén csapattársa mellett még a holland jelentett veszélyt, de a Mercedes brit pilótája Monzában is gyorsan előnybe került. A második körben a második és harmadik helyen a két McLaren haladt, Sainz és Norris, majd Pérez, Daniel Ricciardo (Renault) és Bottas következett. Vettel az ötödik körben fékhiba miatt kiszállt a versenyből, a bukótérben lezúzott néhány térelválasztó elemet, és szomorúan parkolhatott le a garázsban. A 16. körben Hamilton már több mint tíz másodperc előnnyel vezetett Saint előtt, az első hat sorrendje nem változott, Leclerc a 13. helyen autózott, ő sem jutott előre a Ferrarival.
A 20. körben Kevin Magnussen (Haas) autója megadta magát, ami új helyzetet teremtett, mert bejött a biztonsági autó. Hamilton előnye elolvadt, s mivel kiment kereket cserélni, Sainz pedig nem, a spanyol állt az élre, a vb-címvédő a második helyre szorult. De aztán, miként a versenyzők többsége, Sainz is a bokszba hajtott új gumikért – még ekkor is bent volt az biztonsági autó. Majd miután kiment, jöhetett vissza, a 25. körben Leclerc megcsúszott és a gumifalba vágódott, a másik Ferrari is kiesett. A mentés miatt piros zászlóval félbeszakították a versenyt, a versenybírók pedig közben Hamiltonra tíz másodperces „stop and go” büntetést róttak ki, mert amikor az említett kerékcseréjére kihajtott, ezt nem tehette volna meg, biztonsági okokból zárva volt a bokszutca.