Monzai őrület, Gasly nyerte meg a Formula–1-es Olasz Nagydíjat

Piros zászló, a futam közepén még egy állórajt, Lewis Hamiltonnak pedig tíz másodperces „stop and go” büntetés – kaotikus versenyt hozott a Formula–1-es Olasz Nagydíj, amelyet bombameglepetésre Pierre Gasly nyert meg az Alpha Taurival!

Magyar Nemzet
2020. 09. 06. 17:04
GASLY, Pierre
Monza, 2020. szeptember 4. Pierre Gasly, az AlphaTauri francia versenyzõje a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Olasz Nagydíjának második szabadedzésén a monzai versenypályán 2020. szeptember 4-én. A futamot szeptember 6-án rendezik. MTI/EPA/Pool/Jenifer Lorenzini Fotó: Jenifer Lorenzini
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az 53 körös Olasz Nagydíjon a pole pozícióból a vb-pontversenyben vezető Lewis Hamilton (Mercedes) indulhatott, a hatszoros világbajnok brit pilóta mellé az első sorba még csapattársa, Valtteri Bottas, a másodikba Carlos Sainz (McLaren) és Sergio Pérez (Racing Point), a harmadikba Max Verstappen (Red Bull) és Lando Norris (McLaren) került a szombati időmérő alapján. (Amelyen folytatódott a Ferrari idei vesszőfutása, Charles Leclerc a 13., Sebastian Vettel csak a 17. rajtpozíciót szerezte meg.)

Vasárnap Hamilton könnyedén eljött a rajtnál, Bottas viszont négy helyet hátracsúszott, az ötödik helyről induló Verstappen pedig a nyolcadikra esett vissza. Hamiltonra idén csapattársa mellett még a holland jelentett veszélyt, de a Mercedes brit pilótája Monzában is gyorsan előnybe került. A második körben a második és harmadik helyen a két McLaren haladt, Sainz és Norris, majd Pérez, Daniel Ricciardo (Renault) és Bottas következett. Vettel az ötödik körben fékhiba miatt kiszállt a versenyből, a bukótérben lezúzott néhány térelválasztó elemet, és szomorúan parkolhatott le a garázsban. A 16. körben Hamilton már több mint tíz másodperc előnnyel vezetett Saint előtt, az első hat sorrendje nem változott, Leclerc a 13. helyen autózott, ő sem jutott előre a Ferrarival.

A 20. körben Kevin Magnussen (Haas) autója megadta magát, ami új helyzetet teremtett, mert bejött a biztonsági autó. Hamilton előnye elolvadt, s mivel kiment kereket cserélni, Sainz pedig nem, a spanyol állt az élre, a vb-címvédő a második helyre szorult. De aztán, miként a versenyzők többsége, Sainz is a bokszba hajtott új gumikért – még ekkor is bent volt az biztonsági autó. Majd miután kiment, jöhetett vissza, a 25. körben Leclerc megcsúszott és a gumifalba vágódott, a másik Ferrari is kiesett. A mentés miatt piros zászlóval félbeszakították a versenyt, a versenybírók pedig közben Hamiltonra tíz másodperces „stop and go” büntetést róttak ki, mert amikor az említett kerékcseréjére kihajtott, ezt nem tehette volna meg, biztonsági okokból zárva volt a bokszutca.

Az újraindítás a 28. körben állórajttal történt, Hamilton után Stroll jöhetett el a második helyen, Pierre Gasly (Alpha Tauri) a harmadikon, Bottas csak a nyolcadik, Verstappen a 11. volt. Hamiltonnak viszont még ki kellett mennie a bokszba, hogy ott tíz másodpercig várakozzon, így a 29. körben az utolsó, 17. helyről kezdhette meg a felzárkózást, éppen 30 másodperc hátrányból. A 31. körben Verstappen technikai hiba miatt kiesett, ekkor Gasly, Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), Sainz foglalta el az első három helyet, utánuk Stroll, Norris és Bottas következett. Räikkönen a gyengécske Alfával gyorsan kikerült a dobogóesélyesek közül, Gasly vezetett Sainz előtt, tíz körrel a vége előtt pedig Hamilton a 12. volt.

Az élen Gasly és Saint hatalmas csatában volt egymással, korábban még egyikük sem nyert Formula–1-es futamot, és az Olasz Nagydíjon végül Pierre Gasly győzött! Az utolsó körben Sainz egy másodpercen belülre került a franciához, de nem tudta megelőzni. A harmadik Lance Stroll lett, majd Norris, Bottas és Ricciardo következett, Hamilton pedig végül feljött a hetedik helyre. Ez sem kis bravúr, de az Olasz Nagydíj most Gaslyról szólt; ki hitte volna, hogy őt intik le elsőként?! S Olivier Panis 1996-os monacói győzelme után először állhatott fel ismét francia versenyző a dobogó felső fokára.

A vb-pontversenyek állása 8 futam után, versenyzők: 1. Hamilton 164 pont, 2. Bottas 117, 3. Verstappen 110, 4. Stroll 57, 5. Norris 57, 6. Alexander Albon (Red Bull) 48; csapatok: 1. Mercedes 281 pont, 2. Red Bull 158, 3. McLaren 98, 4. Racing Point 82, 5. Renault 71, 6. Ferrari 61.

Jövőre Alpine lesz a Renault. Mielőtt vasárnap elrajtolt volna a futam, a Renault-istálló bejelentést tett, ami nem volt váratlan, jövőre azonban összezavarhatja a Formula–1-es rajongókat, akik így is kapkodják már a fejüket a sok névváltozás miatt. Két éve a csődbe jutott Force Indiából Racing Point lett, tavaly a Sauberből Alfa Romeo, idén a Toro Rossóból Alpha Tauri, és azt már tudtuk, hogy a Racing Point jövőre Aston Martinná alakul át. Most pedig hivatalos lett, hogy a 2021-es szezonban a Renault helyett az Alpine névre vált a francia istálló. A Renault-csoport a héten már bejelentette, hogy négy üzleti egységre bontja a céget, ezek közül az egyik az 1955-ben alapított Alpine, amely 2017 óta ismét gyárt utcai autókat, és a Formula–1-ben ezt a márkát kívánják népszerűsíteni. A sárga-fekete színek helyett jövőre az Alpine színe, a világoskék dominál majd az autókon, a festésen beúszik a francia trikolór színeibe (kék, fehér, piros).

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.