Nagy leleplezés Salzburgban – ilyen se történt 2014 óta

Hétfőn a McLaren nyitotta a csapatbemutatók sorát, pénteken pedig másodikként az Alpha Tauri is előrukkolt a 2021-es Formula–1-es szezonra tervezett autójával.

2021. 02. 19. 11:48
Alpha Tauri
Alpha Tauri Forrás: Twitter/Scuderia AlphaTauri
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Alpha Tauri a matt kék és fehér festésű AT02 jelzésű modellt természetesen két versenyzője, a francia Pierre Gasly és a japán Cunoda Juki jelenlétében prezentálta, a Red Bull prémium divatmárkájának 2021-es őszi és téli kollekciójával együtt online egy salzburgi bemutatóteremben. Az rögtön szembetűnő volt, hogy a tavalyi autó színeihez képest a sötétkék idén némileg hangsúlyosabb lesz.

A Red Bull fiókcsapatát 2019-ben még Toro Rossóként ismerhettünk, tavaly vette fel az anyavállalat divatmárkájának a nevét, s a világbajnokságon rögtön egy futamgyőzelmet is elkönyvelhetett. Az Olasz Nagydíjat Monzában nem kis meglepetésre Pierre Gasly nyerte meg, a francia pilótát pályafutása során először intették le elsőként. A faenzai istálló ezt megelőzően 2008-ban ugyancsak Monzában ünnepelhetett futamgyőzelmet, akkor a Toro Rossóval Sebastian Vettel nyert, és a Formula–1 történetének legfiatalabb futamgyőztese lett 21 évesen és 73 naposan. (Ezt a rekordot Max Verstappen már elvette tőle, a holland még nem volt 19 éves, amikor a Red Bull-lal megnyerte a 2016-os Spanyol Nagydíjat.)

A 2020-as világbajnokságon Gasly a 10. helyen zárt 75 pontjával, míg a csapat másik pilótája, az orosz Danyiil Kvajt a 14. helyen végzett 32 ponttal, s tőle megváltak, a helyére jött Cunoda Juki. A húszéves japán versenyző tavaly a Formula–2-es bajnokságban a harmadik lett. Az Alpha Tauri pénteki közleménye kiemeli, hogy Cunoda 2014 óta a mezőny első japán pilótája. Akkor amúgy Kobajasi Kamui szerepelt a Formula–1-ben, aki a Caterham csapattal nem szerzett pontot.

Pénteken kétségkívül látványos lett az Alpha Tauri prezentációja:

– Pierre személyében van egy tapasztalt pilótánk, aki segíteni tud a gyors fejlődésben az újoncunknak, és ezzel a párossal jó eredmények elérését tűzhetjük ki célnak – fogalmazott Franz Tost csapatfőnök. Az Alpha Tauri tavaly a konstruktőrök között a középmezőny végén a hetedik helyen zárt, innen szeretne feljebb lépni.

Cunoda határozottan kijelentette, az vezérli, hogy ő legyen az első japán pilóta, aki Formula–1-es futamot nyer. No persze ezt nem erre a szezonra irányozta elő, ahogy mondta, egyelőre tanulni szeretne az autósport elitkategóriájában.

A McLaren és az Alpha Tauri után harmadikként az Alfa Romeo mutatja be az idei autóját, mégpedig jövő hétfőn. Az is eldőlt, hogy a Mercedes és az Alpine március 2-án, az Aston Martin március 3-án, a Williams március 5-én, a Ferrari március 10-én áll a nyilvánosság elé. A Red Bull és a Haas még nem adta meg a csapatbemutatója időpontját.

A rekordot jelentő huszonhárom futamból álló 2021-es Formula–1-es világbajnoki idény március 26-án Bahreinben kezdődik, a szezon előtti egyetlen hivatalos tesztet szintén a szahíri aszfaltcsíkon tartják március 12. és 14. között.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.