A száguldó cirkusz elmúlt hét évében taroló Mercedesnek pénteken döcögősen indult a tesztelés , a délelőtt lehetőséget kapó Valtteri Bottas négy óra alatt csak hat kört abszolvált váltóproblémák miatt, de a délután autóba ülő Lewis Hamilton is látványosan szenvedett. Az első napon a teljes mezőnyből a Mercedes tudta a legkevesebb kört megtenni – Hamilton végül 42-ig jutott –, egy tesztelésen ez annál is lehangolóbb mérőszám, mint hogy a hétszeres világbajnok Hamilton a nap során csak a tizedik legjobb köridőt jegyezte a szahíri pályán.
Szombaton a Mercedesnél először Hamilton tesztelt, a brit pilóta ezúttal szépen gyűjtögette a köröket, de nem sokkal a délelőtti program fele után a 13-as kanyarban hibázott, a W12-es modellel megpördült a pályán, és a kavicságyban kötött ki, ahol „elásta” magát. Mivel nem tudott visszatérni az aszfaltcsíkra, az autóját menteni kellett, így miatta piros zászlóval megszakították a tesztelést.
A vb-címvédő az ebédszünet előtt még visszatért a pályára, s végül 58 körrel zárt, de a délelőtt köröző tíz pilóta közül csak kettőnél ért el jobb köridőt. A lista legaljára minden vonatkozásban a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel került, az Aston Martin is váltógondokkal küzd, ami azért nem meglepő, mert a Mercedestől kapja a váltót…
Az Alpine-ben most először láthattuk a Formula–1-be két év után visszatérő Fernando Alonsót, a kétszeres világbajnok spanyol a délelőtt során Daniel Ricciardo (McLaren) mögött a második legjobb köridőt érte el, s 58 körön keresztül nyüstölte az autóját.
Délután Valtteri Bottas volt a leggyorsabb, és az egész nap legjobb körideje is a finn pilótáé lett, aki ezzel megmentette a Mercedes renoméját. A megtett 58 köréből is sok hasznos információt szűrhet le a csapat, s mivel a W12-es modell vezethetőségével bizony vannak problémák, ezek az adatok nagyon jól jönnek Hamiltonéknak.