Bár Michelisz Norbert csak 21 évesen vezetett életében először versenyautót, aztán 2019-ben mégis megnyerte a legjelentősebb, világszintű túraautó-bajnokságot, alighanem egyetért a mondással, hogy nem lehet elég korán kezdeni. Legalábbis az általa alapított M1RA-csapat két igencsak fiatal autóversenyzővel vág neki a Swift Cup Europe mostani idényének: a 13 éves Bucsi Attila és az alig 15 éves Rácz Gergő 1,4 literes Suzukit vezetnek majd. Érdekesség, hogy utóbbi édesapja egykori Fradi-labdarúgó.

Rácz Gyula a Ferencvárosban nevelkedett, és védőként két mérkőzésen a felnőttcsapatban is pályára lépett a zöld-fehéreknél 1987-ben, illetve 1990-ben. Akkori csapattársai közül többen a Fradi 1995-ös BL-csapatában is szerepet kaptak, mint például Simon Tibor, Szűcs Mihály és Keller József. De Pintér Attilát és Dzurják Józsefet sem kell bemutatni azok közül, akikkel együtt lépett pályára azon a két mérkőzésen.
Hogy-hogy nem futballista lett a fiúból? Nagyon egyszerű: a korábbi Fradi-labdarúgó Rácz Gyula később a ralival fertőzte meg a fiát.
– Több sportágat is kipróbáltam, legtovább az úszást csináltam, három-négy évig jártam edzésekre. Aztán jött a futás, a bicikli és a foci – sorolta Rácz Gergő. – Utóbbi azért nem tetszett meg, mert jobban szeretem, ha csak rajtam múlnak a dolgok, és ha nem sikerül valami, akkor csak magamat hibáztathatom. Egyébként édesapám miatt szerettem meg az autókat is: hobbiból ralizott, és kiskoromtól jártam a versenyeire. A sebesség izgalmáért szeretem az autóversenyzést, és ezt az érzést nem találtam meg más sportban.
Rácz Gergő egyébként idén már a negyedik évét kezdi a Swift Cup Europe-ban. 2018-ban élete második versenyén harmadik lett a juniorok között a Salzburgringen, tavaly pedig megszerezte az első abszolút futamgyőzelmét Csehországban. A 2021-es idény a Hungaroringen rajtol április 15–17-én, és a hat fordulóból álló bajnokság Brnóban ér véget szeptember 5-én.